ETIKA Menghadiri Kenduri Kahwin - Dayang Deno

16.11.10

ETIKA Menghadiri Kenduri Kahwin

     Jika anda dijemput ke majlis perkahwinan sangatlah elok jika korang hadir. Tetapi jika korang hadir dengan perangai yang tidak berapa elok seperti di bawah nie, tak hadir pun lagi elok..
  • Pakai pakaian yang sesuai, ini kenduri kahwin bukan party Halloween.
  • Walaupun korang kebulur janganlah tunjuk sangat kelaparan korang. Jangan potong barisan masa amik nasi, makan pun ala kadar je la. Ingat sikit kat orang lain..
  • Jangan cuba2 mengorat tukang bagi bunga telur ataupun mengorat pengantin itu sendiri.
  • Dah nama kenduri kahwin, jangan nak minta yang bukan-bukan pula. Makan je la apa yang orang bagi. Jangan nak komplen-komplen majlis orang.
  • Jangan sesekali menyamar jadi tuan rumah dengan harapan tetamu akan 'salam hulur' dengan korang.
  • Sekali lagi jangan menyamar sebagai pengantin dengan niat hanya semata-mata untuk makan beradab dan duduk atas pelamin seperti main kahwin2...

~ Psst2, deno suka ikut mak pergi kenduri... (^_^)

5 comments:

  1. hehe.. betul2. jgn gelojoh mkn kat rumah org..

    ReplyDelete
  2. akak pun suka pi kenduri.
    makan sedap2 saja..
    makan free lak tu..
    dan boleh melaram..
    hhahah

    ReplyDelete
  3. thanks for the tips!
    as for the outfits, baju kurung is the best :)

    ReplyDelete
  4. pegi kenduri sbb nak makan free!!!

    ReplyDelete