JENIS_JENIS Merajuk - Dayang Deno

13.11.10

JENIS_JENIS Merajuk


http://www.emocutez.com
      Merajuk nie pun ada macam-macam jenis. Merajuk yang jenis kat bawah nie deno rasa korang pun pernah alami. Ada ketika merajuk ni elok, ada ketika tak elok. Pandai2 la kalau nak merajuk..... (^_^)

MERAJUK TAK NAK MAKAN

Biasa budak-budak la yang akan buat ragam macam nie sebab apa yang diaorang mahu mak dan ayah tak penuhkan. Bila mak suruh makan, dia mula la tunjuk merajuk tak nak makan. Nak bagi anak makan jugak takut sakit nanti, susah atau senang terpaksa la jugak mak dan ayah penuhi.

MERAJUK PASAL KERJA

Nekad kena buang kerja pun buang la.. Ini pun merajuk punya pasal... Ye la, orang bertungkus lumus kerja siang malam , gaji dah la tak naik, overtime takde, elaun apatah lagi tapi tup tup orang yang kuat bodek bos dapat untungnya.

MERAJUK TAK NAK BERCAKAP

Senyap je sambil buat muka muncung panjang pasal kecik hati... Muncung tu dah la mengalahkan muncung burung belatuk, tajam jew... Ni merajuk kalau idea atau pendapat tak disetujui. Dah la tak bercakap, bila orang tanya angguk2 n geleng2 je..

MERAJUK BAWA DIRI

Merajuk ini bahaya sikit coz merajuk jenis ini mesti pergi mana-mana tak bgtau sesiapa pun. Menghilang pulak bukan sehari dua, sampai berminggu-minggu. Almari kosong... Baju cantik2 semua dia angkut... Konon nak cari ketenangan la. Ini pun sampai pening kepala mak ayah cari..

MERAJUK MENGURUNG DIRI

Lebih kurang macam merajuk bawa diri jugak cuma merajuk kurung diri ni orang tahu di mana lokasinya. Biasanya kalau merajuk dengan mak ayah mengurung diri dalam bilik je la. Keluar bilik pun masa ahli keluarga takde atau dah tido... untuk cari makanan, kebulur dah..... Lama sangat berkurung..

~ Psst2, deno takut nak merajuk... hihi (^_^)

6 comments:

  1. dalam banyak2 tu akak cuma selalu buat merajuk tak nak cakap je..
    tapi suami akak paham kalau akak diam
    jangan cuba2 nak pujuk sebab akak akan cool jugak jap2 lagi..cuma masa akak diam tu akak tak mau di ganggu.
    merajuk tak mau makan tak pernah buat.
    rugi wooo....
    hehhe

    ReplyDelete
  2. hihihi...
    lebih baik kalau xckp kan...
    boleh suami pujuk, baru ada loving2 .... hihi...
    merajuk tak makan..?? xboleh.....
    gestrik nanti...(^_^)

    ReplyDelete
  3. merajuk diam atau wat muka...tapi kompem kena marah ngn si dia..ngehehe..jd mmg kena elak dr majuk2 bagai..:)

    ReplyDelete
  4. merajok line selow...

    hehe..
    takmo merajuk2..
    hepi2 slaloo ye..haha

    ReplyDelete
  5. merajuk xnak makan
    hehe
    makan jugak akhirnya

    ReplyDelete