KETAWA itu SIHAT(4) - Dayang Deno

14.11.10

KETAWA itu SIHAT(4)

....sambungan ketawa itu sihat3


KATOK

Pada suatu hari terdapat satu pergaduhan  antara Nik yang berasal dai Kelantan dengan Amir yang berasal dari Kedah. Pergaduhan ini berlaku semasa mereka sedang study dalam bilik mereka. Tiba-tiba, seekor lipan melintas di hadapan Amir lalu terjadilah pergaduhan antara mereka berdua

Nik   : Amir, katok tu!
Amir :  mana ada katak
Nik   : Buke katok, lipe..
Amir : Hang nie, mana ada katak!
Nik   : Bukenye katok, lipe tu!!
Amir : Hang nie. Aku dah kata tak dak katak..
Nik   : Kawe kata katok!

Pergaduhan itu berterusan sehinggalah lipan itu pergi entah ke mana. Akhirnya selamatlah lipan itu daripada diketuk oleh Amir....

BUSUK

     Aziz adalah seorang pemandu bas. Setiap hari dia  akan membawa penumpang ke destinasi sekitar Shah Alam danKL. 
   Nak dijadikan cerita, satu malam jumaat ada seorang pakcik tua terbongkok-bongkok naik bas yang dibawa Aziz. Pakcik tu itu mempunyai rupa yang amat bengis . Semasa pakcik tua itu duduk di bangku bas, pakcik tua itu asyik menunduk aje,  x pernah pandang depan. Aziz pun dah tegak bulu roma.
     Tiba di selekoh yang sunyi, Aziz terbau sesuatu yang sangat busuk. Tiba-tiba pakcik tua itu memegang bahu Aziz. Aziz terkejut dan menggeletar. bila Aziz menoleh ke belakang , pakcik tua itu tersenyum lalu berkata," Maafkan pakcik nak... pakcik terkentut... " Rupa-rupanya bau busuk itu ialah bau kentut pakcik tua itu..

AIR PANAS.. SEJUK..

Pada suatu petang, seorang pemuda masuk ke dalam sebuah restoran untuk hilangkan dahaga...

Pelayan  : Ya encik, mahu minum apa?
Pemuda : Bagi saya air teh..
Pelayan  : Panas atau sejuk?
Pemuda : Hmmm.... kalau sejuk berapa harga? kalau teh panas?
Pelayan  : Kalau teh sejuk RM1.50.. kalau teh panas RM1...
Pemuda : hmmm... bagi saya teh panas satu..
Pelayan : Okey! Tunggu sebentar ya...

Selepas 2 minit, pelayan itu pun sampai dengan teh yang panas. Pemuda yang kehausan tadi dengan serta-merta minum air teh yang panas tadi sehingga tinggal separuh.. Pelayan itu sangat terkejut dan bertanya kepada pmuda itu

Pelayan  : Encik! Kenapa minum terus mcm tu... kenapa tak tunggu sekejap bagi air sejuk sikit....
Pemuda : Eh, buat apa nak tunggu sejuk? nanti kalau teh ni sejuk, tak pasal2 kena bayar seringgit setengah!!
Pelayan  : ??????


4 comments: