Deno Mengidam - Dayang Deno

19.4.11

Deno Mengidam

            Hari nie deno rasa makin sihat sihat sihat! Tak rasa macam sehari selepas kuar ICU.... Masa tu, jalan pun tak larat, ma mesti kena ambilkan wheelchair.... Tapi memang patut ma bimbang, masa nak g toilet pun, deno jalan pun huyung-hayang nak jatuh... Masa tu pun, lepas jalan nak naik ke katil rasa semput.. Hari nie lebih bersemangat pulak... :)


Tetiba je hari nie deno rasa nak makan aiskrim. Teringat-ingat aiskrim yang deno biasa makan kalo balik kelas, biasa abah belikan satu utk deno. Tapi bukan hari-hari... Kebetulan abangngah datang melawat tengahari tadi, jadi deno gtau la nak aiskrim tu. Tengahari tadi makan aiskrim Tropicana Nestle... Sedap..... Tadi da abis dua aiskrim Tropicana tu..... Abangngah tolong belikan,hehe... Adik ipar nak makan punya pasal......

aiskrim peberet


Tak tau lah apa yang kena dengan deno, dalam pukul dua petang pula, rasa nak makan nasi beriani pulak.... Pelik betul selera hari nie.. Nak pula nasi beriani yang kat satu tempat nie je deno nak.. Kat Restoran Nasi Beriani Maaidah.. Nak yang kat situ je.. Jadi, terpaksa la abah ke restoran tu... Puas ati dapat makan nasi beriani tadi.... Heeeeeeee (^_^)

~ Psst2, hari nie rasa semangat! :)


18 comments:

  1. alhamdulilah ~ bagos lha deno dah sihat ;)

    ReplyDelete
  2. wahh kekenyangan lah ni ye?aiskrim hijau tu kegemaran akak tau..kat doha takda tropicana..tp ada iras2 ni..masam..warna merah.baru jek dpt mkn 2 hr lepas..sama gak..ada putih dlm dia..sedap kan dik..

    ReplyDelete
  3. Nape x cakap kat Ammar tadi Deno nak makan AISKRIM... Kalau tahu Ammar beli tadi

    ReplyDelete
  4. salam dayang!!

    tok esah ni!! kenal kan..

    tok ada buat entry pasal tadi!!
    ada masa kunjung lah!! TQ

    http://www.tokesah.com/2011/04/prihatin-semoga-blogger-dayang-deno-cepat-sembuh/

    ReplyDelete
  5. Semoga Deno terus tabah dan cepat sembuh! :)

    ReplyDelete
  6. moga cepat sembuh...

    ReplyDelete
  7. smoga deno bertambah2 sehat la ye... aminn... =)

    ReplyDelete
  8. moga adik Deno cpt2 sihat ye.cikngah dpt tau dari blog tokesah adik sakit ye.jgn lupa mkn ubat dan jg kesihatan ye.jgn slalu stay up sbb x elok utk kesihatan.

    ReplyDelete
  9. hye dear
    kaloi baru dapat tawu pasal dayang deno
    baguss laaa makin bersemangat

    wahh aiskim tu takpe...jgn minta crnetto cinta sudah hehehe

    ReplyDelete
  10. Wah...dayang dah sehat dan selera makan..akak pun kena penyakit SLE..ada kena kuat semangat..lawan penyakit dik yea..Akak..doa..adik cepat sembuh...

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah... sakit ada lega sikit makan pung buleh doh koho2...
    masa senggang yg terluang sedikit dapat lah jeragang baca entry dayang deno dan entry2 lain yang berkaitan... semuga terus tabah menghadapi penyakit baik masa kuat maupung masa koho

    walau pun tak pernah kenal baca entry pung sekali dua tapi sebak baca entry deno hapir menitis air mata.. tapi orang tua macang jeragang nie dah banyak hadapi situasi sama tapi dok serupa... jaga anok2 dan isteri sakit di sepital bole tahang jugok..
    Bagus jugak rakan2 blogger pung concern dang dapat pulok mari jenguk...
    Ya begitu lah ujian Allah, susah kita nok baca tapi kena yakin akan rahmatnye.. selalulah yakin dan jangan putus asa dengan rahmat Allah pasti kita dalam peliharaan Nya sentiasa...amiiin

    ReplyDelete
  12. Semoga terus bersemnagat dik deno.. :).. lawan penyakit tu.. kentalkan hati.. Akak pun sbnrnye melalui ape yg dino lalui.. cume crnye berbeza.. Hospital Nur Zahirah tu mcm rumah ke dua akak.. nanti kalau diandaikan akak perlu ke hospital dan dik dino ade di sana.. insyaAllah akak akn jenguk.. boleh x adik bg no telefon yer.. :)..

    ReplyDelete
  13. Tropicana also my favourite!
    Dah la murah.. sedap lak tu

    YUM YUM


    HEYY HAPPY DENGAR ANDA SEMAKIN SIHAT!

    ReplyDelete
  14. semoga terus tabah melawan penyakit...jgn cepat putus asa...Allah sentiasa bersama kamu...mohon diberi kekuatan olehNya...sayang kamu...

    ReplyDelete
  15. waa., deno ngidam chuu pon rase nk mam eskem laa ^^~
    be strong dear :)

    ReplyDelete