Tukar Line Lagi..? - Dayang Deno

7.4.11

Tukar Line Lagi..?

      
      Pagi2, deno baru je celik mata doktor dah datang. Katanya nak amik darah.. OppSS! Lupa.. Memang kena amik darah selang sehari... Jadi, deno dengan rela hati beri la lengan utk dicuck.. OK! BeresSS! Pastu baru nak turun katil, datang sorang doktor muda ensem kat deno, nak buat line baru pula.. Eh2, lupa pulak. Lengan yg buat line 5 hari lepas dah bengkak, semalam cabut.. So, kena buat line baru... Hmm.. sabar lagi. Tengok2, yang kaler hijau, dup dap dup dap jantung deno! Ye la, jarum lebih besar! Alhamdulillah... Pandai la cik abang doktor ensem cucuk line, sekali buat je.. Sakit pun kurang bile tengok wajah comel doktor ensem.. ( hihi, sempat lagi... )

nie line baru dipasang di lengan kanan.. boleh tahan la rasa sakit tu..!
tapi da biasa.... heeeee :p


selepas tu giliran ubat yg deno perlu 4 kali sehari....
 mula2... kena cuck hiperin utk cairkan darah, kemudian baru sambungkan ubat!



Ubat nie doktor cakap penting... tak boleh skip pun, tu kena duk hosp sampai 6 minggu! Ubat nie deno perlu 4 kali sehari > 6 pagi, 12 tengahri, 6 petang dan 12 tgh malan. Cuma yang tak tahan bila ubat nie masuk je rasa sakit. jadi, deno gosok je la lengan sampai ubat habiS... 

 ubat nie perlu sampai deno keluar hosp nanti... ubat nie sgt sakit!  
tapi kan... perkataan biasa... SABAR JE LA......

  

Semalam deno tidur okey, lena sangat2... kenapa ya..? Haaa.... Sebab abah bawa bantal bunga pink kesayangan deno! Baru boleh tidur lena dapat bantal sendiri, lembuuut.. kalau bantal hosp tak sama, keras semacam je..  hehe

tengok! bantal kesayangan pun ada dalam wad!
thankS abah!! (^_^)


~ Psst2, deno harap hari esok lebih baik daripada hari ini (^_^)


7 comments:

  1. uii x snggup rase cucuk mende tu...teringat plk ms bersalin...

    hrp deno sabar yek..smga cpt sembuh...

    ReplyDelete
  2. den0 !!
    sm0ge cepat smbuh , :D
    sabar je la , hhu , duk hospital mmg ta best , :)

    ReplyDelete
  3. owh kesiannya ..tg sakit ye...mudah2an cepat sembuh okay.kuatkan semangatmu Dino...

    ReplyDelete
  4. walaupun sakit...tp hr ni lbh mudah kan syg?sabar tau...nnt akak jmp.akak peluk kuat2 dena akak ni.muahhhh

    ReplyDelete
  5. semoga cepat sembuh deno! :) hihi kuat nye awak kan? =='

    ReplyDelete
  6. Abah yang penyayang <3 hehe

    Dayang memang seorang perempuan yang kuat. Sampai sekarang saye kagum tau. Sakittt tuuuu. Tapi dayang sgt kuat. Malu rasanya dgn dayang sbb dulu masa ay amek darah boleh nangis2..tu pun takut. apalah ay ni T_T

    ReplyDelete