Macam mana nak hilangkan stress? - Dayang Deno

29.6.11

Macam mana nak hilangkan stress?

            Deno baru je selesai buat CCPD nie(dialisis).. Malam nie ma tolong butkan coz deno penat sangat, tak larat nak angkat air ubat yang berat tu, tak larat nak basuh tangan 5 minit dan tak larat nak pasang wayar2 tu kat tiub.. Semua ma buat tadi! ThankS ma! Ma selalu buat kalau deno tak larat.. sejak deno stat semester baru nie, kebanyakan dialisis ma yang tolong, deno memang tak larat kalau kelas sampai petang.... Itulah dinamakan ibu kan, sentiasa di sisi kita... :)


Dialisis da buat, esok pagi dialisis akan habis pada pukul 7 pagi coz malam nie terbuat lewat.. hehe.. Alahai nampaknya malam nie terpaksa bersengkang mata la coz ada banyak tugasan nak disiapkan. Banyak betul kerja nie... Stress laaa semester nie, dah la takde kawan... Orang tak nak kawan kite... Kalau study pun, sesorang je... Sedih betul... Tak macam dulu, kekadang semangat nak blaja pun macam dah xde... Deno janji pada diri tak nak stress, takut sle aktif tapi... keadaan yang membuatkan deno stress...

Hmmmm..... ada apa2 cadangan tak.. nak mengelakkan deno nie stress... susah la, doc cakap jangan stress, ma cakap jangan stress, kakak2 cakap pun macam tu... Tapi kan stress tu datang dengan tiba2. Hm, susah jugak nie kan!

~ Psst2, tolong deno!

2 comments:

  1. As salam....Deno sayang...
    Concentrate on your studies...jgn fikir benda-benda yang boleh melemahkan semangat. Camner jangan stress? Jgn fikir..camner tak nak stress...bila fikir jangan stress, jangan stress, akan sebabkan Deno stress. Buang perkataan stress tu dari kamus hidup Deno. Tak de kawan nak study...look at the positive side...lebih masa nak concentrate pada pelajaran, tak de borak2 kosong yg kekedg menyebabkan kita mengumpat dsb. Lihatlah segalanya dari sudut yg positif...pray for the best dear.

    ReplyDelete
  2. salam...hye deno,,wlaupun..ni entry lama...kita ttp nk komen jgak...nk bg smngt kat deno...hrap deno kuatkan smngt ye...kita pernh rase apa yg deno rase...sensorg je sllu..bljr snsorg...tp...percayalah Allah...akn buka jalan2 kebahgiaan dan kemudahan pada waktu yang kita x sangka.....=)..kuatkan semnagat ye..caiyok2!!!!

    ReplyDelete