Amca dan cikcu - Dayang Deno

7.8.11

Amca dan cikcu

            Dah balik pun amca ke jB... Sekejap je rasanya dapat bermain ngan anak buah... Jumpa pun nanti bila raya pulak.. Kaklong raya kat melaka dulu tahun nie, jadi kena tunggu raya ke tiga baru dapat jumpa anak buah yang dua orang tu... Hmm... rindu pula kat amca dan aina.. ha... Lupa pula nak tunjuk gambar cikcu yang amca lukiskan untuk cikcu sebelum dia balik...

tadaaa!!!



Tergelak sorang2 bila tengok gambar tu... Teringat lagi berbual-bual ngan amca...

cikcu : amca buat apa tu..

amca : amca nak lukis nie...

cikcu : lukis apa tu...? boleh cikcu tengok?

amca : tak boleh... tunggu siap!

cikcu : ala.... kedekutnya... (tunggu sekejap)

amca : da siap! nah!

cikcu : sape nie....?

amca : cikcu la! cantik tak amca lukish?

cikcu : cantiknya....! tapi.. nape cikcu kecik? tangan ngan kaki cikcu macam nie?

amca : ye la, cikcu kan kecik, kurus pulak tu....

cikcu : ha'ah la... ya tak ya jugak... pandai amca lukis! Nie bagi cikcu la ni?

amca ; ye la... simpan tau....


~ Psst2, da pandai nak buah deno nie melukis... :)



2 comments:

  1. ccomel je lukisan tu..berapa umur amca tu.huhu

    ReplyDelete
  2. ala comel la lukisan tu..suro die lukis muka sya plak..haha..=)

    ReplyDelete