INFO

Kenali Fobia Anda

August 25, 2011,12 Comments

            Fobia?? Siapa yang tak ada fobia kan... Deno pun ada juga fobia tu... Anda tahu tak anda fobia apa? Di sini ada beberapa jenis fobia:


1. AILUROPHOBIA : Fobia terhadap kucing

2. ACAROPHOBIA : Takut kepada serangga yang halus yang boleh menyengat atau membuatkan rasa gatal.

3. ACHEROPHOBIA : Fobia pada makanan yang masam

4. ACHLUOPHOBIA : Fobia pada suasana yang gelap

5. ALTOPHOBIA : Takut pada tempat yang tinggi

6. AMATHOPHOBIA : Takut dan rasa jijik pada habuk

7. BATRACHOPHOBIA : Takut pada haiwan amfibia seperti katak dan ular

8. BELONEPHOBIA : Takut pada benda yang tajam seperti jarum atau pin

9. CERAUNOPHOBIA atau KERAUNOPHOBIA : Takut kepada petih dan guruh


~ Psst2, deno ada phobia kat nombor 5 dan 7!


You Might Also Like

12 comments:

  1. kita no 8 kot??? gerun dengan pisao??? atao takde??? errr... kompius..

    ReplyDelete
  2. 7. BATRACHOPHOBIA : Takut pada haiwan amfibia seperti katak dan ular [sangat2 takut.skrg ni tgk lam tv pon dah rasa geli2. especially ular yg duk gerak2]

    ReplyDelete
  3. tak tau plak banyok nyer fobia... Pok jeragang dok reti stobuk hama pebenda menatang pobia tuh

    ReplyDelete
  4. sama 5 dan 7.... tapi yg 7 tu tak berapa takut, cuma gelieee~~

    ReplyDelete
  5. info yg bgs..baru tau hal ni.ermm,sya fobia pct and lintah..masuk dlm ACAROPHOBIA tak?

    satu lagi fobia kt bnda tajam cam pisau...T_T

    ReplyDelete
  6. kalai fobia dgn lipas, number brape ek?huhu

    ReplyDelete
  7. salam dik,

    kak ati no.2 dan no.7 :)

    ReplyDelete
  8. okeh kite same

    serius seriau hahaha

    ReplyDelete
  9. dulu ada fobia no 5 tuh..dah dpt atasi..:)

    ReplyDelete
  10. hihi... ramainya kawan2 yang ada fobia... yang pasti nombor 7 tetap jadi fobia bagi kaum perempuan... haha... ada tak org pompuan yg tak takut dan geli katak? hehe :)

    ReplyDelete