Tak cukup tak cukup! - Dayang Deno

18.8.11

Tak cukup tak cukup!

            Apa yang tak cukup nie...? Ha... Sebenarnya tadi masa duk belek-belek surat khabar terbaca kisah seorang pemuda yang disimbah asid oleh orang yang tidak dikenali.. Seluruh muka pemuda tersebut cedera parah dan tangan dia pun tercedera... Kesian sangat kat pemuda tu....


Kalau nak tahu cerita lanjut boleh tekan SINI. Deno baca kan.. si pesalah boleh dikenakan hukuman penjara maksimum tiga tahun dan denda RM1000. Bagi deno, itu tak cukup! Memang tak cukup hukuman tu! Cuba  bayangkan azab dan penderitaan mangsa yang kena asid tu. Macam-macam yang dia terpaksa hadapi.. Sakit akibat asid tu.. Tekanan perasaan.. cuba bayangkan kalau muka kita elok2 sempurna jadi cacat dan kecacatan tu kekal sampai bila2... Tentu memberi impak emosi yang teruk pada mangsa...

Kalau deno la kan.. hukuman yang deno nak bagi ialah kita simbah balik asid tu kat muka dia! Kejam sangat! Geram betul deno! Kalau setakat penjara dan denda, lepas tu si pesalah tu boleh bebas gembira balik. Sedangkan dia buat orang merana sampai mati.....

Deno doakan mangsa, Mohd Rafi Abdul Latiff cepat sembuh dan sabar dalam menjalani dugaan tuhan.. Deno percaya satu hari si pesalah akan dibalas perbuatan jahatnya oleh Allah swt..

~ Psst2, sama2 doakan mangsa...




5 comments:

  1. Eeee! Tolonglah, mmg xckup okeh.
    Mangsa dpt kecacatan kekal, pemangsa juz dpt hukuman tuh jek?
    Supposely buat hukum hudud mcm ada satu kes simbah asid nih gak, tp kt tanah Arab la. Llk saiko minat kt pompuan ni, pstu, kene reject terus llk tuh simbah asid ok. Sgt bacul. Mangsa dpt kecacatan kekal n hilang seblah mata. N mangsa tuntut llk saiko tuh d butakan mata jugak. Skrg dlm proses kot. Tau plak lelaki tuh merayu2 n llk tuh ckp, dia sanggup jd hamba abdi perempuan tuh seumur hidup drpd hilang seblah mata dia. Mmg bacul!

    Eh, apsal sy emo?

    ReplyDelete
  2. Tu la.... lebih baik kita simbah balik atas die... deno pun marah dan geram dengan org jahat macam tu... takde perasaan langsung.. harap satu hari sin pesalah dpt balasan tuhan..

    ReplyDelete
  3. Negara kita ni kalau kes2 berat mcm ni bagi hukuman tak pernah setimpal dengan kesalahan tu pasal ramai yg suka buat jenayah.

    Semoga benda2 mcm ni di jauhkan dari keluarga dan diri kita sendiri..deno skrg mcm mana dh sihat utk sambut raya ?

    ReplyDelete
  4. tu la... harap2 tiada kejadian spt tu menimpa kita... amin!

    deno sihat, alhamdulillah... bila bulan puasa jadi terlebih sihat plk... hihi :)

    ReplyDelete