Trauma ke.. apa ke.. - Dayang Deno

12.8.11

Trauma ke.. apa ke..

          Deno tak tahu nak cakap apa perasaan tu... Kadang-kadang, bile deno duk sorang2 dalam bilik waktu malam.. tunggu mata nak lelap.. deno selalu teringat pengalaman 3 bulan lepas masa deno sakit tenat tu. Tak dapat nak lupa pengalaman sebelum deno masuk icu...

Deno trauma ke.. apa ke... tak tahu la nak cakap. Kalau deno teringat peristiwa tu, pernafasan deno tiba-tiba je jadi laju, pastu kan, rasa sesak nafas.. Nak bernafas secara normal pun susah.. Deno selalu jadi macam tu. Tak tahu kenapa.. Pengalaman tu susah sangat nak hilang dari ingatan deno.. Deno teringat-ingat rasa macam mana tak dapat bernafas, rasa  sakit dan rasa macam nak mati..

Biasanya kalau deno jadi sesak nafas tiba2, biasa ma akan suruh bertenang dan kosongkan fikiran.. Pastu, barulah boleh bernafas dengan normal balik... Emm... Susah kan nak hilangkan pengalaman pahit kita..

~Psst2, trauma ke apa? tak tau la...



4 comments:

  1. salam. mungkin Deno masih dalam proses dapat ketenangan tanpa gangguan... biasalah proses begini makan masa... banyak beristighfar dan berselawat...

    ReplyDelete
  2. Hai deno..:)

    Namo fikirkan sgt..just tenangkan diri k..

    ReplyDelete
  3. sabar je la..ada hikmah disebalik kejadian..

    ReplyDelete
  4. trauma lah tu dik.cam akak juga pernah lalui detik cemas masa dlm labour room..mmg gerun klu diingat kembali.ingat dah tak da kat muka bumi lg dah ..huhu

    ReplyDelete