Bagusnye matsaleh tu..

September 09, 2011,7 Comments

            Semalam balik kelas, pegi makan... Nak makan kat kedai masakan panas, kedai still tutup... Emmm.. aganye diaorang still raya... So, pegi kfc makan.... Deno pilih duduk kat tengah2... Sementara tunggu ma order, deno tengok-tengok gelagat orang kat kfc tu....

google

Tiba-tiba datang la sorang matsaleh lelaki muda dengan kfcnye... nampak macam student..  hensem tu... dia tengok deno, deno senyum je la.. Rupanya nak duk kat meja tepi sebelah deno... Hmm... laju betul dia makan, lapor agaknya... Tiba-tiba datang pulak kawan die, orang melayu kite... Best pulak dengar diaorang speaking omputih.. 

Yang bagusnya matsaleh tu, bile kawan dia datang.. walaupun tengah makan terus tarik kerusi untuk kawan dia... eh2, bukan perempuan... kawan dia lelaki.. tapi dia tolong.. satu lagi yang deno rasa kagum ngan matsaleh tu... lepas makan habis semua, dia angkat dulang kfc dengan semua sisa makanan tu untuk letak kat tempat buang sisa tu, siap susun dulang tu kat tempat dulang.. bagus kan dia?

Biasa kan kalau kita, lepas makan kfc kita tinggal je makanan ngan dulang kfc tu kan? Pastu pekerja kfc yang tolong lap2 dan kemas.. Tapi matsaleh nie tak.. Dia yang angkat sendiri.... Bagusnye matsaleh tu... hihi :)


~ Psst2, kita lepas makan kfc tinggal je atas meja, kan?


You Might Also Like

7 comments:

  1. alamak, kebetulan semalam ida pon lunch kat kfc jugak. dan sememang nya lepas makan biarkan macam tu je pinggan+sisa makanan kat atas meja. dan selamber je terus blah.kat rumah tau plak nak kemas2. hihi... lepas ni ida kena contohi mat salleh tu lah kan.. good attitude.

    ReplyDelete
  2. tu la... malu pulak bila tengok orang luar bagus.... hihi :)

    ReplyDelete
  3. mat saleh tu dah biasa agaknya kat rumah cmtu..haha, kita ni eksen je lebih..malu konon..malu tak bertempat...keh..keh..

    ReplyDelete
  4. ala pakcik lie... kalau kat umah deno pun macam tu... siap basuh pinggan sendiri.. nie kat kfc pun matsaleh tu buat.... jarang orang macam tu kan...huhu

    ReplyDelete
  5. kalau kat barat mmg budaya nya begitu..:)
    sy ade cousin study kat uk...
    dia crita mkan kat kfc kemas sendiri...:)

    ReplyDelete
  6. diaorg mmg mcm tu deno..mkn msti kemas..org kita??mkn tinggal!! kat umh pun sama..ada org gaji tolong basuhkan..huhu

    ReplyDelete
  7. semua mat saleh mmg dididik camtu kot.sbb kat qatar pun mereka kemas sendiri dulang tu.malu lak kita

    ReplyDelete