HB - Dayang Deno

20.10.11

HB

Kempunan makan Zip cadbury

             Petang-petang kalau lapar deno suka makan snek. Semalam dah beli wafer Zip cadbury perisa strawberi peberet, ingat-ingat letak atas meja semalam. Tiba-tiba tengok kosong, tinggal plastik je... Ingat-ingat deno la, deno belum makan lagi... Terus tanya ma... hampeh! rupa-rupanya si adam khaleef yang makan masa deno kat hospital tadi! Semua dimakannya! sabor je le.... kempunan cikcu... 

Eh2, lari topik pulak.... Tadi jumpa doc, result darah terbaru dah kuar. HB (sel darah merah) deno rendah sangat sampai doc tanya masa duk wad hari tu ada masuk darah tak... HB deno 6.5 je... sangat rendah... kalau orang normal biasa 10 ke atas. Jadi doc tambah ubat rocormon (hormon tambah darah), dari 4 jarum seminggu, jadi 5 jarum seminggu untuk dicucuk...

jarum kecik je..

Hmm... takpe lah, cucuk pun kat rumah. Sekarang deno dah belajar cucuk sendiri sebab banyak sangat nak kena cucuk... mana tahan nak pegi hospital hari-hari kan.... bulan 12 nie pula jumpa doc... lambat lagi.. heeee (^_^)


~Psst2, Recormon kurang sakit berbanding Eprex...


12 comments:

  1. banyaknyaaaa injection nak kena ambil....huhuu

    semoga deno tabah ye dik.... :(

    ReplyDelete
  2. alololo..nnt bli lagi ek cadbury tu..

    ReplyDelete
  3. eikk...takutnya cucuk sendiri....get healthy soon !!!

    ReplyDelete
  4. Jaga diri yer Deno, jangan lupa amik ubat :)

    ReplyDelete
  5. tabahnyer kamu syg..cucuk sendiri lak tu

    ReplyDelete
  6. jga kesihatan ye deno
    jaga makan
    jgn stress2

    ReplyDelete
  7. deno mmg kuat..byk nak cucuk tu.

    ReplyDelete
  8. ya Allah.. bnyknyer nk kne cucuk... huhuhu

    ReplyDelete
  9. deno...semoga terus tabah yer..sy ni seram gile tgk jarum tp deno mesti dah lali kan...

    ReplyDelete
  10. first time jumpe patient SLE dlm blog..kena buat dialisis eh..wanie tak tau sangat pasal SLE ni..semoga awk tabah ye..

    ReplyDelete
  11. sabar ye deno.5 cucuk tuh.kalau an memang tak mampu

    ReplyDelete
  12. deno, thanks sudi singgah blog :)
    btw, beraninye deno dengan jarum2 tu semue.. kalau fatin, nak menangis tengok jarum, walaupun jarum tu kecik je. hahaha ;)

    ReplyDelete