Mulut... - Dayang Deno

21.10.11

Mulut...

            Mulut manusia... biasalah... mana boleh tutup. Kalau mulut tempayan bolehlah tutup... deno biasa dengar orang-orang bercakap pasal nie... itulah manusia... tak pernah puas hati...


gambar hiasan

kalau kawen muda (awal)
mulut org berkata : ish ish, awalnyee kawen... entah-entah dah ada isi si pompuan tu...

kalau kawen lewat
mulut org berkata : eiii... tak malu ke pompuan tu, kawen umo pun nak pangkat nenek dah...

kalau tak kawen
mulut org berkata : apa la pompuan tu, tak kawen2... bleh masuk kategori andartu tu... kesian... tak laku...

kalau takde anak
mulut berkata : bila nak ada anak lah tu... kawn dah lama.. entah-entah mandul...

bila anak ada sorang je
mulut org berkata : ehem.. bila nak tambah sorang lagi... sian budak tu sorang2 je...

bila anak ramai
mulut org berkata : ramainye anak... tak penat ke...

bila isteri kurus
mulut org berkata : kesiannye pompuan tu... mesti suami tak kasi makan....

bila isteri badan berisi
mulut org kata : ...gemuknye pompuan tu... tak takut laki lari ke....

bila deno sakit
mulut org berkata : tu mesti kena buatan orang tu.... (selalu deno kena kata dek orang... sedihh tau.. hampeh je...)


~ Psst2, hampeh.....



3 comments:

  1. mulut manusia, bese lah
    saba jelah yg mmpu :)

    ReplyDelete
  2. kita hanya mampu mentafsir sedangkan hakikatnya tak seperti yang digambarkan..

    ReplyDelete