Tip Nak Elak Moto Daripada Dicurik - Dayang Deno

25.10.11

Tip Nak Elak Moto Daripada Dicurik

Ehem-ehem... deno ada petua nie nak share... korang takut motor kena curik? Nak tau cara-cara mudah untuk mengelakkan dari motor korang dicurik?

gambar hiasan

  • Masa parking korang pancitkan tayar motor korang tapi pastikan korang bawak pam siap-siap dari rumah
  • Kalau parking kat tempat parking pun kena curi, korang parking atas pokok. Kalau kena curi jugak bukan manusia la si pencuri tu.
  • Jangan parking merata-rata tempat, pergi parking dekat kawasan balai polis. kalau hilang jugak, pencuri itu memang hebat!
  • Cari anjing garang, letak motor korang kat sebelah anjing tu. Pastikan anjing tu dah kenal korang.
  • Kunci motor pakai rantai yang paling besar dan panjang. Nak lagi hebat letak kejutan letrik kat rantai tersebut. 
  • Cari motor yang paling buruk, korang pakai la motor tu. Kalau hilang jugak korang anggap je le bersedekah...

~ Psst2, deno takde moto...


2 comments: