Blanket - Dayang Deno

28.11.11

Blanket

            Blanket... bila cakap pasal blanket mesti terbayang-bayang blanket atau dalam bahasa melayunya selimut... selimut ada pelbagai jenis, ada yang nipis, ada yang tebal, ada yang besar, ada pelbagai corak, warna dan pelbagai jenis lagi... selimut memang menjadi teman setia kita bila nak tidur... betul tak?


Deno kalau nak tido mesti satu badan berbungkus dengan selimut... dari dulu memang macam tu tak kira musim hujan ke tak.. kalau tak ada selimut memang tak boleh tido, rasa semacam je... berlainan pula dengan anak buah deno 3 butir tu, kalau tido mesti taknak selimut! kalau kite tolong selimutkan, mesti ditendang-tendangnya selimut tu......

Yang peliknya dalam aircond ke, cuaca sejuk ke, mesti tak nak selimut.. bila diaorang selimut, mesti tak bleh tido... berlawanan pulak ngan deno.. kadang2 kite menggigil sejuk nie hairan tengok die tido macam tu je tanpa selimut... bagi deno selimut tu penting.. dapat menghangatkan badan kita pada waktu malam..  melindungi dari nyamuk ke... kan?

Musim hujan mcm sekarang nie, memang syok tido ngan selimut tebal... hangat je badan... baru bleh tido lena... hehehhh... (^_^)

~ Psst2, malaysia kalah la...


9 comments:

  1. dpat blanket time study2 lg best.huhuuu
    psssstt..sedeyh mlaysia klah..:(

    ReplyDelete
  2. heee dari dulu sampai sekarang ... jijah tak sukaaa selimut ... panassssss ...
    tapi yg peliknya .. kat hotel .. tidur mesti pakai gebar dia yg tebal menggebu gebu tu ... hahaha maklum lerrr ... sejuuuuukkk ....
    hmmm walau tak selimut .. tapi jijah suka peluk peluk selimut yg dah kena gumpal tu ... hahaha .. pelik ke ???

    ReplyDelete
  3. musing boh nie koho duk selimut laaa mek wey

    ReplyDelete
  4. maisara tidur tak suka selimut..:p

    ReplyDelete
  5. maisara tidur tak suka selimut..:p

    ReplyDelete
  6. akak masa anak dara kurang berselimut.dah kawen mmg wajib selimut.sbb akak tido tak pki stokin.takmo lah kaki sejuk.konon mula jg kesihatan la..haha

    ReplyDelete
  7. budak kecik x mengeti lagi kot kepentingan selimut...mmg selesa kalau de selimut time2 tengkujuh gini....

    ReplyDelete
  8. shera tidur mesti tak nak guna selimut.. selimut tu jadi perhiasan saja...

    ReplyDelete