Buat Jahat Dibalas Baik - Dayang Deno

14.11.11

Buat Jahat Dibalas Baik

            Mesti ada di antara kita pernah dengar ayat nie.."buat baik dibalas baik, buat jahat dibalas jahat". Emm... kalau orang buat jahat kat korang apa korang buat? Bagi deno tak semestinya kita perlu balas kejahatan yang dibuat oleh seseorang tu kat kita... 


Deno memang tak pandai nak marah orang... kalau rasa marah pun simpan dalam hati dan dalam blog je.. rasa sedih pun sorang-sorang... dan kalau orang buat jahat ngan deno pun deno baik jugak ngan orang tu... semua kakak deno tak bagi deno berkawan dengan orang yang jahat ngan deno tu... deno tahu kakak deno sayang deno...

Tapi tak salahkan buat baik... sabar je la, mungkin dengan cara sabar orang yang buat jahat ngan deno tu akan sedar sendiri dan mungkin tuhan akan beri dia rasa macam deno rasa suatu hari nanti... suatu hari...


~ Psst2, kobi intai apa tu kat blog deno nihh... heee..

4 comments:

  1. memang betul tu deno kita kalu buleh jangan buat jahat ngan orang walau orang jahat ngan kita.... nabi pung gitu tidak balas kejahatan ngan kejahatan... tapi dalam hal2 menegakkan yang hak kita kena tegas memberi hak kepada yang berhak

    ReplyDelete
  2. buat baik kat semua org tak rugi pun... tak perlu simpan dendam... biarkan sj...

    ReplyDelete
  3. lahai deno..knp kamu ni baek sgt??tp mmg betul pon..bersabar lebih baik..lebih dkat kita dgn tuhan..lebih jauh kita dari kjhatan dunia.;p

    ReplyDelete