Cucur bawang, lempeng kelapa dan ubi rebus - Dayang Deno

3.11.11

Cucur bawang, lempeng kelapa dan ubi rebus

Baru siap buat ccpd.. lewat coz tengok bola jap arsenal tadi lawan mana entah, dah lupe... tapi telur ayam tak pecah jugak....heeee....

                Bila malam je baru nak mula blogging... nape ek? entah la dah lumrah student kot terbiasa tido lewat.. hehe... ok berbalik kepada tajuk entry kali nie.... bila duk sorang2 dalam kesejukan nie kan..(musim ujan kat terengganu nie, hari-hari ujan).. tengok gambar2 makanan dalam majalah RAPI nie kan, teringat makanan dari zaman deno sekolah rendah lagi.... masa tu famili bukannya senang, makan apa yang ada je...

Walaupun makanan tak mahal, tapi bagi deno makanan tu sangat istimewa... bila dapat makan tu rasa sangat nikmatnya makan...

Emmm.... sedapnya....! deno still makan cucur bawang, lempeng kelapa, ubi rebus sampai sekarang... deno suka makan makanan tradisional nie dan merupakan kegemaran deno! bila makan semua nie teringat waktu-waktu dahulu... 

 

google

Ma akan buatkan cucur bawang untuk sarapan dan minum petang. Minum pula air teh o panas! Hmmm... sangat sedap! Lempeng pula memang biasa dibuat untuk sarapan dan biasanya ma akanbuat lempeng nyior (kelapa) dan dicicah dengan gula.... dan ubi rebus biasa disediakan pada musim hujan seperti sekarang... biasanya ubi rebus dihidangkan sekali dengan air kopi o panas!

Bila teringat 3 jenis makan nie tetiba pula perut deno rasa lapar...  hehe...emm, nak minta tolong abah buatkan susu la sekejap.... lapar... heeee (^_^)


~ Psst2, korang suka apa agaknya... ? :)





5 comments:

  1. lempeng klapa la..hohoho


    rajin2 la komen entri PM, rajin jugak la blasan PM kat deno..:))

    ReplyDelete
  2. lapa jugak deno

    suke gak

    teringin nk makan ubi keledek

    ReplyDelete
  3. Makanan2 tradisi itu memang terbaik! :)

    ReplyDelete
  4. cik dah dtg nak makan lempeng nyor ni..ada lg tak?

    ubi kayu kat umah cik dah peberet pak mertua tu...

    ReplyDelete
  5. sedapnya tgk cucur tuh! tiba² lapar plak. huhu.

    ReplyDelete