Dialisis Manual - Dayang Deno

25.11.11

Dialisis Manual

            Lewat deno datang sini... sebenarnya deno baru lepas buat capd... biasa deno buat ccpd kan... hari nie buat capd coz abah cakap muka deno sembab, maybe sebab deno minum air banyak... deno biasa kena minum sikit je... ada sukatan dari doc tapi kadang2 terlebih jugak.. hehe...

Bila muka deno sembab, mata pun bengkak... tekanan darah pun tinggi... kalau buat yang manual nie nampaknya kena buat 4 kali la... esok kena buat pagi, tengahari, petang.. malam baru buat guna mesin balik... 

    


Buat dialisis manual nie sampai esok je, nak tarik air lebih sikit... taknak la buat banyak hari coz penat nak buat 4 kali sehari... nasib baik esok cuti.. sabtu nie guna mesin balik! ok bye! (^_^)


~ Psst2, capd...

10 comments:

  1. buat biar rajing... ikut nasihat nescaya selamat

    ReplyDelete
  2. hi deno.. u remind me to my late grandma.. ingt msa dulu2 tolong dressing kt arwah :) semoga deno sihat selalu.. :)

    ReplyDelete
  3. jage air minum tu ye :) jangan terlebih, riso family nanti..

    ReplyDelete
  4. deno tak boleh terlebih air ea dear? semoga cepat sihat :)

    ReplyDelete
  5. Moga Deno Sabar dengan segala ujian Allah...

    ReplyDelete
  6. deno kuat tauu..n jaga minum ye dik. kalo terlebih sikit mmg tekanan darah akn naik..nt kalo tinggi sangat BP deno, bahayaa dik.. :)

    ReplyDelete