Kus Kus.. Apakah? - Dayang Deno

16.11.11

Kus Kus.. Apakah?

            Deno ada masalah... Deno nak cuba buat satu masakan nie... deno nak cuba masakan peserta masterchef malaysia, ezani.. baru2 nie dia buat satu resepi berasaskan durian.. nama masakan dia Gulungan Kus Kus dan Sos Kastard Durian Nampak sangat menyelerakan! Bahan utamanya pula durian yang merupakan kegemaran deno...

Deno dah dapat resepi... yang masalahnya ialah deno tak tahu apa itu kus kus! What is kus kus?? Macam mana rupa bentuknya...? Ada siapa-siapa yang tahu kus kus tu apa?

\
Gulungan Kus Kus dan Sos Kastard Durian

Deno nak cuba buat tapi tak tahu kus kus tu apa.. bahan yang lain dah tahu.. kalau nak cuba resepi nie boleh tekan SINI.


~ Psst2, apa itu kus kus? hmmm...


10 comments:

  1. hehehe...maybe sebab lepas makan akan membuat si pemakan kerap lepaskan angin "kus kus"....hahaha

    ReplyDelete
  2. tgh carik gak ape itu kus kus..tgh nak wat gak nih..huhu

    ReplyDelete
  3. agaknya kas-kas la deno...mne de kus kus....cer google kas2...mesti ada.

    ReplyDelete
  4. adik..akak pun tak tau apa tu kus-kus.kena tanya CMG lah cam ni.dia kan pkr masak.akak agak2 kus-kus tu mcm rempah kot.pernah tk org msk letak benda tu kat tv

    ReplyDelete
  5. yang MDT tau kusss semangat jer.. :D

    ReplyDelete
  6. kuskus sungguh pelik nmenye deno

    ReplyDelete
  7. penah tgk kat AFC kus kus tuh..die cam beras jgk..tp cam cereal pon ade jgk..slalu western nye chef gune..

    sedap kot tgk ezani nye rsipi tuh..
    yg xleyh tahan dgr rangup nye tuh..hihi

    ReplyDelete
  8. entah-entah kus kus tu mcm kulit popia... emm.. entahlah.. bleh cuba kot... kan kan?

    ReplyDelete
  9. kuskus or couscous tuh sejenis bijirin rasanya. makanan org morocco. do home ccpd ke? dok mane? sy br 8 mths transplant.

    ReplyDelete