Driver - Dayang Deno

4.12.11

Driver

            Bila lama tak jumpa, memang rasa rindu... Teringat pulak hero sorang lagi kat johor, amir amsyar atau dengan panggilan manja 'amca' atau 'adik'! Teringat perbualan  kaklong dan amca tentang cita-citanya masa deno ke johor cuti baru2 nie....

google.com



kaklong : adik, bila adik besar adik nak jadi apa?

amca : adik nak jadi driver...

kaklong : driver..???

amca : ha'ah... adik nak jadi driver..

kaklong : apasal driver pulak?

amca : ye la... adik nak jadi driver kapal terbang..!

kaklong : ooo... nak jadi pilot... driver kapal terbang orang paggil pilot la adik...  baguslah adik! blaja rajin2 ek... nanti bila dah jadi pilot boleh bawak mama papa selalu naik kapal terbang tu...

senyap sekejap

amca : mama... adik nak kapal terbang tu....

kaklong : haaa...?

amca : ye la.. mama beli la satu kapal terbang tu... lambat la naik kereta nie...

kaklong : haaa? beli kapal terbang? adik adik... mahal tu.... mana boleh beli...

amca : takpe la... beli satu je...


~ Psst2, agaknya amca ingat 20sen je kot harga satu kapal terbang tu... hik hik (^_^)


5 comments:

  1. hehe..bdk2 mane la tau pape pasal harga ni kan..beli je yg mainan kat die :)

    ReplyDelete
  2. budak petah mmg cerdik..insyaAllah besar nati moga capai impiannya....belikan je la adik tu mainan kapal terbang, bole main2 sama ngn Dino...hehee.

    ReplyDelete
  3. kapal terbang mainan murh hahaha

    ReplyDelete
  4. alalalala.... ini amca ye.... sama nama ngn ank akak ye.... hihihihi... comel tul... geram... lg2 akak suka bdk2 ;) kem slm amca tau deno

    ReplyDelete