Personal

Macam mana nak hilangkan stress?

June 29, 2011,2 Comments

            Deno baru je selesai buat CCPD nie(dialisis).. Malam nie ma tolong butkan coz deno penat sangat, tak larat nak angkat air ubat yang berat tu, tak larat nak basuh tangan 5 minit dan tak larat nak pasang wayar2 tu kat tiub.. Semua ma buat tadi! ThankS ma! Ma selalu buat kalau deno tak larat.. sejak deno stat semester baru nie, kebanyakan dialisis ma yang tolong, deno memang tak larat kalau kelas sampai petang.... Itulah dinamakan ibu kan, sentiasa di sisi kita... :)


Dialisis da buat, esok pagi dialisis akan habis pada pukul 7 pagi coz malam nie terbuat lewat.. hehe.. Alahai nampaknya malam nie terpaksa bersengkang mata la coz ada banyak tugasan nak disiapkan. Banyak betul kerja nie... Stress laaa semester nie, dah la takde kawan... Orang tak nak kawan kite... Kalau study pun, sesorang je... Sedih betul... Tak macam dulu, kekadang semangat nak blaja pun macam dah xde... Deno janji pada diri tak nak stress, takut sle aktif tapi... keadaan yang membuatkan deno stress...

Hmmmm..... ada apa2 cadangan tak.. nak mengelakkan deno nie stress... susah la, doc cakap jangan stress, ma cakap jangan stress, kakak2 cakap pun macam tu... Tapi kan stress tu datang dengan tiba2. Hm, susah jugak nie kan!

~ Psst2, tolong deno!

2 SLE Supporters :):

Lupus

Derita Pesakit SLE

June 28, 2011,4 Comments


            Weeet weeettt.... Fuh lega dua hari berlalu.... Da lepas test, next week satu test lagi. Apa nak buat, da namanya student.. Eh2, mesti pelik kan kenapa pula tajuk entri kali nie macam sedih je bunyinya..... Jangan salah sangka pula, deno sihat... alhamdulillah... Cuma kepenatan dan lemah badan, hari nie cuaca panas sangat. balik kelas pun petang.... Biasa pesakit sle macam deno nie la yang tak tahan.. kalau kena panas sikit mesti nak demam, habis merah2 muka.. kalau nak berjalan mesti kena guna payung, sampaikan ada kawan2 ejek lagi kata deno nie puteri lilin yang tak tahan panas... Ada juga yang ingat deno nie mengada-ngada kan... Tapi yang dah kenal deno, mereka semua faham.

Tadi deno duk baca akhbar utusan,ada citer pasal sle n walk-a-payung, tajuknye 'Derita pesakit SLE'... Hmm, mungkin ramai yang tak tahu apa itu sle dan mungkin ramai yang pernah dengar pun tentang penyakit nie.. Kalau deno citer, belum tentu orang akan faham... Jom baca dan tekan SINI

~ Psst2, nak kuar jap g makan... :))


4 SLE Supporters :):

Family

Birthday kona... kona?

June 21, 2011,5 Comments


           Penat-penat pun nak datang sini jugak! Fuhhh... Hari nie ialah hari yg memeningkan kepala dan otak deno.. Biasa la.., kelas tax dan akaun.. Mata nie, kalau study dua subjek tu sampai bila nak tido pun nampak nombor yang berjuta-juta tu menari-nari... Macam2 tarian ada... haha...

Hari nie sebenarnya hari lahir kakak deno yang ke empat iaitu kakAna aka kona.. kona? Hehe... Nama sebenar kakAna ialah Dayang Suhana. Hari nie genap la umur kakAna yang ke 25...! 


Buat kakAna aka kona aka m** s*****r.. hihi...

Hepi birthday my lovely sis!! Eh2, dah tua kona nie ye.. (jangan mara ha..) Oleh kerana kakAna duk jauh, deno tak dapat nak beri hadiah untuk kakAna.. Hanya ucapan dan doa dari deno agar kakAna panjang umur, sentiasa sihat dan dimurahkan rezeki serta  sentiasa dirahmati Allah swt.. Meh deno cium sikit! Muahhh4!! Deno sayanggggg sangat kakAna walaupun kakAna nie adalah gengster dan pembuli deno nombor satu kat umah.... Rindu la ngan kakAna, bila nak balik terengganu nie... :p

Jom kenal dengan kakAna yang nakal tahap cipan... haha 

suke bergambo

kakAna wit adam khaleef

suke makan tapi tak gemuk2...

kenangan deno wit kakAna kat spital...
thankS kakAna.....


~ Psst2, kakAna da tua... hahaha :p

5 SLE Supporters :):

Personal

I'm back!

June 21, 2011,7 Comments


       Suke suke suke sukenyaaa!! Da lama tak ke sini! Rindu betul la nak blogging.... Hari-hari teringat kat DayangDeno nie, hati rasa tak sabar2 dan rindu nak update blog macam selalu... Deno sekarang alhamdulillah okey cuma dua tiga hari nie demam dan batuk... Hari nie da tak demam, cuma batuk n penat... Kelas pun habis pukul 6.30 petang tadi..

OpS!! Lupa pula, deno dah mula kelas akhir bulan mei baru2 nie tau! Hmm.... Terpaksa kembali ke semester 5 coz sakit yang baru nie.... Sedih betul la, masuk nie dah 4 kali xstand... Harap2 tahun nie deno sihat supaya dapat ambil final juga, tak larat nak xstand je.. Kadang2 rasa give up je... Tapi kalau difikirkan balik, ilmu tu penting. Jadi, terpaksa sabar je la......

~ Psst2, deno rindu ayuCandy, cikYuyue, kakLM n Ammar..... (^_^)


7 SLE Supporters :):

Personal

Off for one week!

June 03, 2011,2 Comments

 
             Ini satu notis. Miggu ini deno terpaksa berhenti blogging coz laptop kesayangan deno demam la... So, kena tahan kat wad dalam seminggu... T_T Nie pun guna my sis punya lappy.. Sooo... See you next week!!!

~ Psst2, rindu nak blogging.....

2 SLE Supporters :):