Tips Hari Ini # 7 - Dayang Deno

21.3.12

Tips Hari Ini # 7



Ish ish ish.. berhabuk benar blog nie.. baru seminggu tak bukak dah berhabuk.. sapu sekejap... mop sikit... lap tingkap sket... fuh fuh.... debu... 

okeh siap!

perghhhh... tinggal satu paper lagi... 31hb nie pula. malam nie boleh la otak deno rehat sikit... menari-nari otak deno buat kira-kira.. tadi soalan boleh tahan mencabar! huhu :p

eh... lupa pulak.. dah lama deno tak kongsi tips dengan korang macam tips yang lepas-lepas. Ingat lagi tak? semua tips tu yang deno amalkan :)

deno nak tanya.. berapa ramai yang ada kat sini kalau keluar ke bandar atau jalan-jalan bawak air? maksud deno bawa botol air?

 
google

haa.... inilah tipsnya.. kalau korang keluar, bawalah air mineral bersama! bukan apa, sebenarnya ia untuk kebaikan kita juga. kalau rasa haus, boleh terus minum air yg kita bawa.. tak perlu dah nak beli air kat kedai.. 

kan jimat.. betul tak? tak perlu la nak berhenti kat kopitiam ke, kedai mamak ke, kedai tak mamak ke... just untuk minum.. lebih baik bawa air sendiri kan? 

kebersihan pun terjamin.. ye la kan, kita bawa air dari rumah air yang ditapis.. memang terjamin bersih.  deno minum air tapis rx.. kalau keluar atau ke kelas pun bawa air dari rumah... mudah kan?

haa... banyakkan minum air mineral okeh!



p/s : malam ini otal rehat... heee^^


2 comments:

  1. saya kadang2 je bawak botol air..
    sebab kadang-kadang lupa nak bawak botol air..huhuhu

    ReplyDelete
  2. Sama! Kite pn suka bawak air!

    ReplyDelete