Apa Nak Jadi... - Dayang Deno

28.4.12

Apa Nak Jadi...





tiada lagi perhimpunan aman

perhimpuanan semakin ganas


inikah dikatakan BERSIH?




p/s : apa nak jadi rakyat malaysia kini? masih tidak bersyukur dilahirkan di negara yang aman dan merdeka.. kalau rasa tidak aman di sini, berhijrahlah ke negara lain.. belajarlah rasa bersukur dengan nikmat yang allah kurniakan kepada kita di malaysia ini.....





13 comments:

  1. Teruk bebeno la.. T____T" Haish..Manusia..Ape pun x boleh..Ape pun x bersyukur :'-(

    ReplyDelete
  2. sbgai org islam kita x spttnya buat mcm ni....kite kena sabar..

    tp manusia bersabar ada batsnya...smpai masa mereka tak boleh nak tahan..tu jadi mcm tuh..

    yelah..tgklah brapa juta pengangur kat m'sia ni yg x dpt kerja..byk tuh..tp yg dpt kerja org asing kan? ape..ingat klu pergi kedai mana2 senang dah ke nak jumpa org kite? bukan main byk lagi bangla2 semua tuh..indon la..huh menympah = =

    lagi satu..bersih ni...dorang x puas hati nape...org asing diberi kad pengenalan..ada sejuta lebih dpt..tu ada 4 juta lagi org asing yg belum dpt..ntah2 senang2 je 4 juta tu dpt kan? = = org m'sia dpt gak...tp kerja? org asing yg dpt pulak ke? HELLO?? apekena ni? org asing tu org MALAYSIA ke???!!!

    tp yg penting..bersih sbnrnya nak pertahankan hak rakyat...

    tp sy xleh sokong sbb sy dak sk.. = =

    tp klu saya dah besar nnt...n klu nasib saya sama mcm dorang mungking saya sokong sbb dorang just nak pertahankan hak rakyat yg kerajaan pandang sebelah mata je = =.......

    cukuplah saya merepek..sy pun x fhm da pe saya ckp ni...

    ReplyDelete
  3. ish!! sampai tombang keta tuh.. kuat benor yer.. em entahlah susah nak habaq..

    ReplyDelete
  4. hai deno..apa khabar?
    maaf lah..saya tau situasi gambar tuh..kawan saya pergi sana..dia cerita sendiri..ada orang terperosok bawah kereta polis tu..polis langgar..kesian kat dia..tak kan nak biarkan saja..deorang terpaksa terbalikkan kereta tu nak keluarkan mangsa..boleh search kat youtube or dr mana2..maaf sekali lagi.. =)

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. choki : teruk3....! memang teruk!

    nurul aisyah : hye dear,,, sis boleh terima apa pandangan aisyah.. aisyah still sekolah dan tak tahu banyak perkara.. sis tak boleh pertikai kata aisyah tu...

    itu baru aisyah cakap ttg org asing kerja kat sini, cuba aisyah fikir, rakyat malaysia boleh je pun nak kerja, tapi memang lumrah rakyat malaysia yang suka MEMILIH KERJA.. banyak kerja lagi, kerja kosong berlambak-lambak.. kat trg nie pun kat mana-mana ada kerja kosong.. tinggal usaha je kan? sis pun pernah kerja kat kedai buku gaji tak sampai rm300 pun.. sis tak pilih2 pun..

    satu lagi sis bukan nak belah mana-mana pihak, tapi sis memang bersyukur dilahirkan di negara aman malaysia.. pemimpin yang baik.. kerajaan yang byk bantu.. contoh dah boleh tengok kerajaan bantu sis dalam pelajaran, rawatan sis.. setiap bulan ubat sis percuma, alatan2 percuma, semua air dialisis percuma.. cuba bayang kalau semua kena bayar sendiri? kalau ikutkan setiap bulan kena bayar rm5000 untuk dialisis sis tu..

    sememangnya AISYAH TAK TAHU BYK PERKARA. untuk pengetahuan aisyah, di oversea, kalau nak masuk hospital kena ada insurans, kalau xde memang tak boleh dapat rawatan walaupun nak MATI sekalipun! memang itu dasar kat sana.. tapi malaysia cukup open, kerajaan byk bantu rakyat.. xde insurans pun dapat diberikan rawatan..

    untuk pelajaran lagi.. banyak juga kerajaan tolong.. sis belajar pun dgn pinjaman dari kerajaan.. sis bersyukur, bila sis habis belajar sis pun ingin kerja dengan kerajaan.. yg barkaitan I/C, kerajaan tak akan sewenang-wenangnya bagi.. mesti ada sebabnya.. sesungguhnya ada rakyat malaysia sendiri yg tlg buatkan I/C utk pendatang..

    satu hal lagi, sis bersyukur sgt dilahirkan di negara mana malaysia, tak seperti negara2 yang berperang, yang kebuluran, negara yang miskin. sbg contoh di somalia, sgt menyedihkan di sana. sebab tu sis bersyukur dan sangat kecewa bila ada rakyat malaysia yang mencetuskan kekacauan..

    berkaitan BERSIH (bersih ke?), pihak polis dah sediakn dewan utk berhimpun tetapi degil, nak buat kacau jugak, perhimpunan di tmpt yang dubenarkan.. di situ dah nampak kurang ajar org2 tu.. lepas tu buat kacau, menggangu ketenteraman org awam.. rosakkan harta awam, memukul polos,, itu dikatakan bersih? ISLAM TIDAK SUKA KEGANASAN TAPI ORANG ISLAM SENDIRI BERTINDAK GANAS!!!!

    sebenarnya banyak sis boleh katakan di sini tapi mesti tak muat.. memang banyak..

    maaf ya dik, ini pendapat sis.. SEMEMANGNYA SIS BERSYUKUR DILAHIRKAN DI MALAYSIA negara yang aman...

    "PEACE NO WAR" (^_^)

    ReplyDelete
  7. nasir hamzah : ye la sbb ramai kan.. :p

    Mk Syakir :sememangnya perhimpunan ini memang mengakibatkan kekacauan.. tak apa, deno post nie pun tak sebelah mana-mana pihak.. cuma deno tak sokong perhimpunan BERSIH sebab ia menimbulkan kekacauan dan keganasan... :) PEACE NO WAR (^_^)

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. sebenarnay kereta polis tu terbabas dan terbalik, provokasi sengaja diadakan.. TQ

    ReplyDelete
  10. sya tak faham bersih ni. tapi, agak kecewa al tgk cara dia org main, sedikit ganas dan kasar .

    ReplyDelete
  11. errrr....sy x kata pun saya tak suke malaysia....siapa x suke dgn negara sendiri? SAYA SAYANG SGT2 DGN MALAYSIA...

    n...sy bukannya maksud nak bahas apa2...just ckp apa yg ckgu sejarah ckp = =

    huhu...

    lek lek...

    ReplyDelete
  12. btw, untung la akak..dpt percuma untuk dylisis (errr x ingat ejaan dia) tu...

    ada org kena bayar sendiri...

    ReplyDelete