Kalau Binatang Boleh Bercakap - Dayang Deno

8.4.12

Kalau Binatang Boleh Bercakap


Tadi ada berita.. ada berita tentang keldai dadah yang berjaya ditangkap  lagi. tapi kali ini keldai dadah tadi ditangkap di malaysia. tiba-tiba kan, deno jadi terfikir... kenapa dipanggil keldai dadah..? pastukan.. banyak lagi binatang digunakan sebagai perumpamaan...'

kalaulah binatang-bintanag tu boleh bercakap...


keldai dadah
en. keldai : apahal pulak aku...? aku tak pernah pun amik dadah tu... pegang pun tak pernah! suka-suka hati je panggil aku keldai dadah.. aku tak ada kaitan langsung! tak pernah aku buat jenayah tu.. angin betul aku!

ibu ayam
pn ayam : bila masa aku jadi ibu kepada manusia-manusia tu? suka hati je fitnah aku..!takde masa aku nak jaga diaorang.. baik aku jaga anak-anak aku 10 ekor tu...

cinta monyet
en monyet : nape pulak kaitkan aku bila budak-budak tu bercinta..? yang aku tahu aku bercinta sesama bangsa aku je... takde kaitan dengan manusialah!

bodoh macam lembu
en lembu : apalah salah aku... setiap kali nak marah mesti mengata aku... sedih aku... hwaaaaa!






 p/s: tengok citer mumia... kelakar betul cerita ni... hahaha..:p

7 comments:

  1. kalaulah binatang boleh cakap....

    korang dok cakap aku macam-macam at least aku dah kompem masuk syurga =)

    ReplyDelete
  2. sokong keldau. ayam, monyet dan lembu... hehehe..:)

    ReplyDelete
  3. Binatang di guna kan sbg perumpamaan sebab cara manusia buat ni sama mcam cara binatang2 kat atas 2.agak nye la, sebab 2 di panggil begitu kot

    ReplyDelete
  4. haha betul jugak kan..haiwan2 tu tak salah pun..manusia ni jer yang paling teruk sekali tapi sikit2 kaitkan dengan haiwan..mentang2 lah depa tu takder akal..aishh..

    ReplyDelete
  5. haha , betul tu kak deno , ada pepatah yang kata ,

    "dalam binatang xde manusia , tapi dalam manusia ada binatng "

    haa , lebih kurang macam tu lar , hehehe ,

    ReplyDelete
  6. untunglah kita ni manusia yg punya akal dan fikiran waras...taklah diumpamakan sbg binatang..huhu.

    ReplyDelete
  7. Hahaha. Kalau tetibe jumpa binatang yang boleh bercakap, confirm pengsan 3hari 3malam :P

    ReplyDelete