Katak Oh Katak - Dayang Deno

26.4.12

Katak Oh Katak

"Katak oh katak kenapa kau panggil hujan?"

Ingat tak lagu ni.. zaman budak-mudak memang femes lagu ni.. sekarang pun femes jugak.. selalu dengar anak buah nyanyi..  :)

cerita pasal katak deno share kejadian baru-baru ni yang berkaitan katak.. :p


unik katak hijau bermata merah ni kan!

satu pagi, deno nak pergi kenduri dengan ma.. hari tu macam mana la deno rasa nak pakai kasut.. memang nak cepat.. deno dah tak cek ke apa kasut tu terus pakai...

tiba-tiba deno terasa lembik-lembik.. sejuk je benda tu dalam kasut! eh.. apa pulak ni.. masa tu tak terfikir la apa-apa.. deno cuba masukkan kaki lagi.. tiba-tiba benda tu bergerak! terkejut deno, cepat-cepat deno alih kaki.. dalam hati dah fikir, eh ada katak ke?

deno tunggengkn kasut tu.. ada seekor katak kecik dalam tu! "aaaaaaaaaaa! abah tolong! katak!eiiiii geli geli!" terlompat-lompat deno sambil terjerit. sampai nak jatuh sebab terlompat-lompat, nasib baik tak terpijak katak tuh!

abah dalam rumah cepat-cepat keluar.. ingatkan deno kena apa... abah datang kat deno.."laaaaa... katak je... tu pun takut, meh abah amik.." abah terus amik katak tu.. yang geramnya abah amik katak, pastu abah nak bagi kat deno.. menjerit deno sambil berlari masuk rumah.. abah ketawa pulak kat deno! rasa nak gigit je abah masa tu.. hehe :p




p/s : kenapa perempuan geli katak.. semua orang lelaki tak geli eh? anak buah deno yg lelaki kecik tu pun tak geli katak.. korang geli katak tak?


12 comments:

  1. eei....geli...and geli semua binatang yg lembik2..such as tikus, ular...eeeii

    ReplyDelete
  2. hahaha...dgr ceritanya pun dah geli..apetah lagi kalau terpijak..eeeuuu... > ~ < GELI!!!

    ReplyDelete
  3. bg orang kampung mcm saya ....ok je...hehehe

    ReplyDelete
  4. Geli la kataaaaaaak!! >____<" Eeeee..Deno pijak katak.Hahaha XD

    ReplyDelete
  5. hahhahha.......
    dh la lembik, sejuk.... menggerutu pulak tu...... =D

    ReplyDelete
  6. best tuuu denoo...
    kata k masuk kasut... mesti melompat mase tu kan??... kikiki....

    ReplyDelete
  7. GBM tak geli katak.. tapi kalau tersentuh tu mahu menggulupur jugak jadinya. haha

    ReplyDelete
  8. dulu masa sekolah ..selalu je katak puru lepak duk dalam kasut sekolah...
    eeeeiiii...memang geli....

    ReplyDelete
  9. tringat la plak..p skolah....pijak kasut ada katak...mk p0n brenti tepi jalan...lega dh buang ktak tuh.. pastu nk pkai skali gi...ada sek0r g katak ...what the !!! kena brenti keta lagi !!! 2 kali k0t !!!

    ReplyDelete