Kita Sebenarnya Kaya - Dayang Deno

3.4.12

Kita Sebenarnya Kaya

biasa kita dengar

"apa la nasib aku, kerja dah bertahun tak kaya2 juga"

"beruntungnya orang tu, dilahirkan dalam keluarga orang kaya, tentu best"

"seronoknya kalau kaya... macam2 boleh buat.."

"bila la aku nak kaya ni.."


inilah realitibya masyarakat kita.. suka merungut sedangkan mereka sebenarnya sudah kaya.. mengapa deno berkata macam ini? sebabnya kita sebenarnya sudah kaya dengan pancaindera yang sempurna allah swt berikan...

kita ada mata untuk melihat, ada hidung untuk megesan bau, ada mulut untuk bercakap dan makan, ada telinga untuk mendengar dan kaki tangan yang sungguh tidak terkata nikmat kekayaan kegunaannya..

cuba korang fikir, kalau ada orang nak tawarkan 1juta atau 1billion atau semua duit dalam dunia ni ditawarkan untuk korang dan korang akan menjadi kaya serta merta.. tetapi dengan syarat perlu memberi mata korang. korang nak tak?mesti taknak kan.. itu maknanya mata korang lebih mahal dari segalanya....

bersyukurlah kekayaan yang telah allah swt telah kurniakan kepada kita kerana kita sebenarnya kaya.......



p/s: deno sangat kagumi teenager housemaid! :)



1 comment:

  1. Betul,selalu orang tak bersyukur dgn nikmat yg diberikan~ Huhu

    ReplyDelete