Migrain - Dayang Deno

2.5.12

Migrain



Korang pernah migrain tak?
satu family deno ada migrain
ma, kaklong, kakngah dan deno
sampai sekarang still ada migrain
kalau nak kenal rasa sakit migrain macam mana
sakitnya sakit kepala melampau tapi sebelah kepala je
memang sakit sangat, berdenyut-denyut!

migrain nie ada tanda-tanda jugak tau bila nak datang
biasanya kalau deno kan
anak mata deno macam nampak cahaya terkelip-kelip
then anak mata deno macam bergerak-gerak dengan sendiri

biasanya kalau deno rasa macam tu
deno dah tahu nak kena migrain
cepat-cepat deno makan penadol 2 biji
masuk bilik dan sapukan minyak angin kat kepala sebanyak mungkin
kemudian baring atas katil cuba tidur
memang masa tu dah sakit berdenyut dah kepala
tapi memang deno cuba untuk tidur
sebab kalau tak.. jadi makin teruk sampai muntah-muntah
memang sakit..
deno pernah teruk sampai ke hospital!

yang terbaru ahli keluarga deno kena migrain ialah anak buah deno
sarah aina baru umur 9 tahun dah kena mirain!!
kesian dia.. baru ni kaklong call beritahu dia migrain..
tak sangka sarah pun ada migrain....
keturunan agaknya..





p/s : korang pernah kena migrain tak? kalau pernah, apa korang buat ya? share la...

11 comments:

  1. Wa xpnh kne migrain..stakat skit kpale bese2 jer...tpi sllu gk dgr keluhan patient psl migrain neh..kesian eh..mmg susah nk sembuh..ubt yg ade pun stakat untuk menahan jer..apepun...juz jgn stress n tlalu byk bpkir untuk elakkan migrain mnyerang!!!!

    ReplyDelete
  2. memang keturunan ke sakit migrain?...alhamdulillah keluarga pcl tak da la plk...pening sikit2 je.

    ReplyDelete
  3. Aduhhhhh!! Migrain tu yang tak tahan, berdenyut je kepala rasa macam nak hentak kat dinding... :)

    ReplyDelete
  4. salam deno,
    akak tak pernah ada migrain..so tak tahu macam mana pengalaman nak handle kesakitan itu...but i know about lupus/sle..and yes may is lupus month..i know and i hv to write abt it...:)

    ReplyDelete
  5. akak pun dulu selalu kena migrain.
    sekarang ni sejak mengandung jadi balik setelah sekian lama tak migrain.
    selalunya kalau jadi gitu akak buat gini.kita duduk dan buat macam sujud waktu smbahyang tu..buat la dalam 10 saat.kalau sembahyang pun akak suka sujud lama2 sikit.cara ni mengurangkan sikit la migrain akak.deno cuba la.kot2 untuk deno ianya berhasil.satu lagi minum air panas.minum sikit2.jangan minum ais.

    ReplyDelete
  6. sy penah juga kena migrain sampai muntah2..mmg sgt sakit kepala sampai xtau nak buat ape.. skg ni, kalau dh terasa mcm nk sakit je, mmg kena rest..kalau x lagi teruk..huuuu

    ReplyDelete
  7. Ya Allah,seksa kot kene migrain.sy x prnh migrain skit kepala biase je.tu pun dh seksa.huhu.x pe setiap kesakitn sbagai kifarah dosa kita bile kite sbr ^^

    :klo sakit kepale sy ambik minyk angin pastu tidur.Klo de orng bising sy jerit suh diam.hehehe..

    ReplyDelete
  8. sy x prnh plak kena, Alhamdulillah. migrain ni keturunan ke?? 1st time dgr.. isk kesiannya ank buah deno kecik2 dah kena..

    ReplyDelete
  9. migrain ? tu penyakit keturunan ke ? Alhamdulillah mira xde penyakit tu ,..

    ReplyDelete
  10. skg jrg2 kena. tp kalau kena mmg skt. biasanya tdo je.

    ReplyDelete
  11. Migrain? sy tau benda ni tp sy x pernah kena pun kak...
    sakit kepala yang biasa2 tu adalah..
    mesti sakit sangat rasa dia kan...
    sian akak...

    ReplyDelete