Jawapan Mengikut Bahan Bacaan Buku :p - Dayang Deno

25.6.12

Jawapan Mengikut Bahan Bacaan Buku :p


Selamat tengahari semua :)

Panas sungguh cuaca hari ni.. perghhh! memang panas terik! pening kepala bila terlalu panas.. jadi rehat di rumah je la kan...

Okeh, sebenarnya deno nak bercerita tentang jawapan mengikut bahan bacaan... emm... kalau korang bertanya sesuatu kepada kawan atau sesiapa saja kan... berdasarkan jawapan yang diaorang bagi tu, mesti kita dah tahu bahan bacaan yang macam mana diaorang selalu baca kan.....

 

 Deno ada panduan untuk korang kenal pasti kawan korang tu.. apa yang diaorang selalu baca... hihi...

Bila dijawab penuh dengan nombor.. mesti dia suka baca buku bank atau buat latihan matematik.. hihi

Bila dijawab dengan penuh ayat manis dan puisi... dah confirm tu buku bacaannya adalah buku sastera melayu dan puisi melayu lama..

Bila dijawab dengan selang seli ayat yang penuh kelembutan dan beriman... mesti dia selalu baca buku kegamaan..

Bila dijawab mengikut kajian dan analisis... mesti dia suka baca buku sains dan analisis..

Bila dijawab dengan ayat yang penuh romantis dan ayat-ayat cinta... dah tentu dia selalu baca novel cinta..

Bila dijawab dengan bahasa inggeris.. confirm memang baca buku bahasa inggeris!

Bila ditanya tapi tak dijawab apa-apa... memang sah dia tak baca apa-apa buku!




p/s: saya suka baca buku

4 comments:

  1. kite suke bace novel cinta.. hehe

    ReplyDelete
  2. pcl dah malas membaca buku except disalin dlm laptop...hahah ! betul ngader..ngader punya :)

    ReplyDelete
  3. akak xsk bc buku tp akak sentiasa rajin bg jwpn bila org tanya sbb akak byk cakap.. hehe

    ReplyDelete
  4. hehehe ayat yg last sekali tu kelakar :D iha selalu baca novel cinta, tapi bila sembang dengan kawan2, brutal ya rabbi.. :3

    ReplyDelete