Potassium - Dayang Deno

22.6.12

Potassium

 http://www.emocutez.com
Selamat tengahari semua :)

Hari ni deno rasa okey sikit... deno taknak jumpa doc lagi.. harap2 tak lama rasa semput ni.. sebenarnya hari ni deno gambira sangat sebab dapat juga akhirnya makan durian. abah beli durian semalam... alhamdulillah.. sangat enak dan sedap! sebenarnya deno dah lama teringin nak makan durian ni, dari minggu lepas lagi... tapi abah asyik lupa je... dapat juga hari ni



deno jarang-jarang je makan durian
tak makan selalu walaupun memang deno suka buah durian
sebenarnya buah durian ni tinggi potassium
potassium ni terdapat dalam darah kita
kalau terlalu tinggi sangat bahaya
sebab ia boleh menyebabkan jantung berhenti secara tiba-tiba
kalau potassium deno terlalu tinggi
biasanya doc akan beri ubat supaya ia turun
buah yang tinggi potassium ialah anggur, pisang, limau dan durian
tapi kalau orang yang sihat tak mengapa makan buah-buahan ni
orang sakit macam deno je doc tak galakkan makan buah ni 
takpe la makan sekali-sekala kan
penuh jugak hajat deno... hihi http://www.emocutez.com



p/s : deno suka durian :)

13 comments:

  1. sedapnye deno!!! :) hope deno dah ok dari semput.. seksa semput kan? Pernah merasa. sgtlah rasa mcm.. x leh nk ckp. hanya org yg pernah rasa je tahu mcm mne rasanye..

    ReplyDelete
  2. best yer durian,,,,,, kamu sakit aper sebenarnya?

    ReplyDelete
  3. owhhh diyan mmg terbaekk..mkmertua lalu pon xpndang dahh..hukhuk

    ReplyDelete
  4. Makan sekadar menghilangkan keinginan, jangan makan keterlaluan ya. :)

    ReplyDelete
  5. baru tahu durian ade byk potasium. :)
    jalan2 bace post :)

    ReplyDelete
  6. durian nie buat saya terliur , HAHA

    ReplyDelete
  7. semua tu buah2 yang azzah suka...terutama durian..3 biji sekali hadap..:)

    ReplyDelete
  8. hajat dah tercapai.. yeahh. hihi.semoga deno kembali sihat dan dipermudahkan segala urusan olehNya

    ReplyDelete
  9. Nh nak bagitau ni kat deno, sebenarnya Nh bukanlah penggemar durian sepertimana orang2 lain di luar sana, rugikan? tapi kalu dah ada depan mata tu ambil gaklah seulas dua..

    Orang sihat tak semetinya boleh makan durian ni banyak..hehe

    ReplyDelete
  10. lemak berkrim ahh durian nie..

    ehh syg, jaga kesihatan yea...

    ReplyDelete
  11. sedapnye denoo :) pupel pun teringin nak makan durian

    ReplyDelete
  12. Nurrul tak makan durain , bau nya saja sudah bikin kepala pusing.. =.=

    *Bestnya ayah Kak Deno belikan dapat lah kak Deno merasa durian.. :)

    ReplyDelete
  13. sedapnya... td br akak mkn.. hihii

    ReplyDelete