Kuah Dal atau Kuah Merah? - Dayang Deno

2.7.12

Kuah Dal atau Kuah Merah?


Selamat malam semua :)

Bila hampir bulan puasa ni kan, rajin pulak deno ke pasar malam.. hihi.. rasa macam ke bazar ramadan pun ada.. hehe... biasanya korang ke pasar malam beli apa? deno takde makanan lain mesti murtabak! deno suka murtabak daging, biasanya deno beli dua keping.. sekarang harganya RM2.50 satu keping, di tempat korang berapa harganya?

susah nak cari murtabak yang tebal dan banyak isi... sebab tu deno biasa beli dua keping sebab tak cukup! kuah murtabak pula deno prefer kuah yang warna merah yang masam-masam yang ada bawang tu.. kalau makan dengan dal atau kari deno rasa macam tak sesuai pulak dimakan dengan murtabak... tapi ada jugak orang tak suka kuah merah tu.. macam abang ipar deno, bila makan murtabak mesti nak kuah dal.. dia tak biasa kuah merah..

jadi bila bulan puasa kalau beli murtabak mesti deno minta jugak kuah dal.. untuk abang ipar kesayangan kan.. nanti takde kuah dah dia tak makan pulak murtabak tu.. kesian.. hihi...

murtabak... oohhh murtabak.. 

tetiba ada biskut chocfudge atas pinggan sekali ngan murtabak.. biskut adam khaleef tuu... hihi :p


p/s: deno prefer makan murtabak bersama kuah merah yang masam-masam tu.. korang macam mana?


8 comments:

  1. Yg merah tu kira acar kot Deno?Akak tak berapa suka makan murtabak.Akak suka beli putu piring je bila ke pasar malam.

    ReplyDelete
  2. makan nih memang sedap makan ngn kuah merah tuh..

    ReplyDelete
  3. murtabak ni antara feveret ni..huhu :)

    ReplyDelete
  4. Salam.

    Baru je makan hari tu. Saya suka kuah dal. Kuah merah tu bawang kan? Tak minat. Hehe. Murtabak sedap kan?

    ReplyDelete
  5. mai pun suka kuah yg bawang tu ,masam2 kan.eheee

    ReplyDelete
  6. akak pun sk mkn dgn kuah merah yg ada bwg tu kan :-)

    ReplyDelete
  7. murtabak!! dh lama xmakan.. sodapnye.. cicah ngan kuah merah

    ReplyDelete