Nasi Daun Pisang - Dayang Deno

12.7.12

Nasi Daun Pisang

 Selamat petang semua :)

Pernah makan nasi daun pisang tak? kita makan nasi atas daun pisang, tak makan atas pinggan.. orang cakap bila makan atas daun pisang, aroma nasi dan lauk jadi lebih sedap.. ye kot tapi deno rasa biasa saja...

baru-baru ni balik dari hospital abah ajak makan tengahari di sebuah restoran... Naj d'Leaf nama restoran tu.. ia banyak sediakan masakan india macam ala-ala nasi kandar... boleh tahan ramai orang ke restoran tu...
 
ini deno punya :)
 tapi deno tak berapa gemar kari.. deno just amik nasi separuh, ayam madu, sayur, acar timun dan petola.. total yang deno punya ni RM 7.50.. deno rasa kalau amik ikan atau apa-apa lagi mesti lebih mahal.

deno rasa harga deno punya ni sangat mahal .. tapi nasib baik sedap, makan pun puas hati.. biasanya kalau makan kat restoran lain, cakap je ada nasi daun pisang.. tapi tak guna daun pisang, guna pinggan bentuk daun pisang!




p/s: pisang goreng atau goreng pisang? :p


13 comments:

  1. Sedapnya..susah nak jumpa restoran mkn atas daun pisang..

    ReplyDelete
  2. saya tak pernah makan nasi daun pisang lagi...


    p/s: sis, dah terima.. thank you so mucho!! :')

    ReplyDelete
  3. Guna daun pisang lagi masyukk rasa nak makan.

    emmm. cikgu bm kita ajar yang betul pisang goreng :P. haha..

    ReplyDelete
  4. kalau nasi kandar daun pisang tak penah try lagi..nampak sedap je nasi deno tu..nasi lemak daun pisang selalu lah....lg2 bila balik kg...

    ReplyDelete
  5. nasi daun pisang..nsi dia jdi wangi nnt ..sbb bau pisang..^^

    ReplyDelete
  6. alas nasi gan daun pisang best...nasi boleh jadik wangi...

    ReplyDelete
  7. biasanya kat kedai2 kampung je yang ada daun pisang camni.

    mestilah pisang goreng.. tapi biasa sebut goreng pisang je.. hahaha

    ReplyDelete
  8. Pisang goreng maknanya pisang yg tlh siap digoreng, goreng pisang pula ialah perbuatan ketika pisang itu sdg digoreng. Seperti juga permainan bolasepak, di Indonesia ia disebut permainan sepakbola kerana ketika bermain kita menyepak bola bukan bola yg menyepak kita....

    ReplyDelete
  9. kalau namapun kedai ala2 nasi kandar...rege mesti ingat....mahal sikit dari kedai biasa.....
    kekadang ambik sikit jer....tapi tetap charge mahal.....

    ReplyDelete
  10. br je mkn ns daun pisang 2hr lps..xmhl sgt..RM6..:)Bleh le bes jg..:)

    ReplyDelete