Tak Tahu Nak Kata - Dayang Deno

31.7.12

Tak Tahu Nak Kata

Selamat tengahari semua:)

Deno balik awal dari kelas hari ni sebab bulan puasa kelas mula awal dan habis pun awal.. hoyey!!

tadi kan, sementara tunggu abah datang amik kat kampus, baca surat khabar jap.. deno terjumpa la satu tajuk tentang kedai2 makan yang jual makanan kepada orang tak puasa.. ish3..

 

kedai-kedai tersebut telah diserbu.. kedai nampak macam tutup tapi sebenarnya bukak.. jual nasi senyap-senyap.. depan tutup belakang bukak.. hasil serbuan ada banyak nasi dan lauk yang telah siap dibungkus.. tunggu untuk dibeli je..

yang memalukan tu, semua yang beli tu dah dewasa dan tua bangka.., selamba je beli macam tak ada apa-apa.. bulan ramadhan ni macam takde makna apa-apa kat diaorang.. memalukan betul!

apa punya orang islam la.. islam hanya pada nama, perkara wajib tak buat.. geram betul deno ngan orang macam ni! tak takut agaknya dengan balasan allah nanti.. lapar sikit tak boleh tahan.. budak kecik umur 5 tahun pun boleh puasa.. yang jual tu pun sama.. dapat dosa sebab menggalakkan orang jadi tak puasa.. vangang betol la..

apa nak jadi la... tak ada agama agaknya orang nih..tak tahu nak kata la orang macam ni! tak faham la! grrrr



p/s: laksanakan perkara wajib tuntutan agama kita.. jangan islam hanya pada nama


15 comments:

  1. bnyk sbnrnye kdai2 yg jual..cme kte x taw sbb blom kne serbu..yg taw hanya golongan2 yg x pose jerk la yg taw..

    ReplyDelete
  2. manusia macam-2 ragam :)

    join segmen :

    http://arezayreen.blogspot.com/2012/07/segmen-saya-mahu-kad-raya-arezayreen.html

    ReplyDelete
  3. Hai Deno,
    Comel jer nama dia. Hihi.
    Betul tu, jangan Islam pada nama or IC je kan. Memalukan betul orang jenis camni.Deno, Salam Ramadhan.
    Terima kasih follow blog Pelangi. Pelangi dah follow sini dah. Have a nice day.

    ReplyDelete
  4. xpaham betul dgn yg tgal2 pose ni -__-

    ReplyDelete
  5. astaghfirullah..mmg memalukan betul org2 yg mcm nie. langsung tak hormat hukum Allah. Semoge mereka diberi hidayah.

    ReplyDelete
  6. @pwincess Lov3y dOv3y: deno rasa pun mcm tu...

    ReplyDelete
  7. @:: Mrs.Eady :: :memang sgt tak patut!

    ReplyDelete
  8. @ArezAyreeN : insyaallah :)

    ReplyDelete
  9. @laskar pelangi : terima kasih :)

    ReplyDelete
  10. @Blogger Chuu Muqhlis: tu la kan.. deno pun tak faham... apa la dalam kepala hotak diaorang tu

    ReplyDelete
  11. @raihan: tu la.. tak malu dengan allah

    ReplyDelete
  12. nak kata kurang didikan agama..yg membelinya bukan budak2..hmm,memang tak tahu nak kata apa la ni..

    ReplyDelete
  13. laa ada jugak ek camtu.. adoiii.. akak xbc lak paper..

    ReplyDelete
  14. haha..manusia manusia..macam macam..

    ReplyDelete