Ayat-Ayat Biasa Dengar Di Bulan Puasa - Dayang Deno

5.8.12

Ayat-Ayat Biasa Dengar Di Bulan Puasa

Selamat malam semua:)

 
Biasanya bila tiba bulan puasa je... selalu je dengar ayat-ayat ni..
 
"pukul berapa dah ye?"
kejap-kejap tanya pukul berapa.. nampak sangat tak sabar nak berbuka..

"petang ni berbuka apa ya?"
kalau mak pening fikir apa nak masak unyuk berbuka tapi orang2 bujang pening fikir nak beli apa kat bazar ramadhan.

"hari ni puasa ke berapa ya..?"
tak sampai seminggu puasa dah tanya puasa ke berapa.. tu mesti tak sabar nak raya

"penatnya hari ni.."
tak kira bapak budak sekalipun mesti terkeluar ayat ini.. ringkas tapi penuh makna..

"esok malas nak bangun sahur.."
nak dapat pahala mudah tapi taknak sebab rasa tido lagi best dari sahur...

"siapa tak puasa tak dapat duit raya"
mak ayah selalu cakap macam ni kat anak-anak nak bagi anak-anak bersemangat untuk puasa... puasa sekerat hari pun jadi la....

"terawih tak malam ni?"
bila masuk 10 puasa ke atas, mulalah ayat ni keluar.. penyakit malas dah mula datang

"lambatnya raya..."
bagi orang yang suka countdown mesti takde keje lain.. kejenya menghitung hari nak raya.. dari puasa pertama dah kira hari nak raya...


p/s: deno said.."bila puasa deno jadi lebih sihat"




13 comments:

  1. in stead of cakap petang ni berbuka apa,..
    ary lebih cenderung untuk cakap..
    ibu masak apa petang ni? :P


    Bila tiba hujung minggu pula,..
    ary akan cakap..
    ibu nak buat kuih apa hari ni?

    ngeh3..

    ReplyDelete
  2. Azzah selalu ckp,nak masak apa hari ni,nak minum apa hari ni..:D

    ReplyDelete
  3. haha.. hampir kesemua deno list nie penah aida cakap.. :P Alhamdulillah deno semakin sihat ea bulan mulia nie.. berkat berpuasa. :)

    ReplyDelete
  4. eyqa selalu tanye, dah pukul bape..
    sebab nak masak tuk buke:)

    ReplyDelete
  5. aah lah..baru perasan..hehe~

    ReplyDelete
  6. betul tu.. hehehehe kini pun lagu raya dah banyak berkumandang

    ReplyDelete
  7. akak selalu duk pikir nak msk apa.. hihiii..

    ReplyDelete
  8. salam deno.
    buka apa harini? hehe

    ReplyDelete
  9. salam ^.^

    tang tarawikh tu r paling terkene..huhuu..kne fight nie ! aja!

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah deno makin shat..

    ReplyDelete
  11. sedihnya nk tinggalkan ramadhan..huhuhu..

    ReplyDelete