Hati-Hati Di Jalan Raya - Dayang Deno

9.8.12

Hati-Hati Di Jalan Raya

Selamat petang semua :)

Balik dari kelas ternampak ramai orang di bazar.. kereta penuh sampai jalan pun jam.. macam2 jem ada,. jem nenas, jem strewberry, jem blueberry.. macam2 lah..

yang geram dengan penunggang motor bawah umur ni.. suka hati bekas mak angkat bapak tiri makcik kau je nak bawak motor.. yang muda-muda bawah umur tu sah-sah takde lesen!

suka-suka hati rempit laju-laju celah kereta, nasib baik tak terlanggar.. memang kurang ajar betul.. nasib baik bulan puasa.. sabo sabo..

 

dua hari lepas, deno on the way ke bazar dengan abah.. ternampak budak motor eksiden.. kuih bertaburan atas jalan raya... yang eksiden tu budak perempuan.. 

nasib baik tak parah, luka-luka je la.. kita ni kena beringat, jangan tahu redah je... kan?



p/s: hati-hati di jalan raya :)



2 comments:

  1. Kita kadang tengok budak2 bawah umur bawak moto naik takut ha, mencelah ikut 'dan' je, contoh ikutan yang sangat tidak elok, jadi apa2 naya je....

    ReplyDelete
  2. raihan pernah langgar tiang dalam kampus,,masuk hospital sehari. bibir berjahit dan lebam2 di badan. scary..:(

    ReplyDelete