Nasi Goreng Cili Api - Dayang Deno

11.8.12

Nasi Goreng Cili Api

Selamat malam semua :)

Pernah makan nasi goreng cili apai tak? nasi goreng yang memang sangat pedas dan boleh terbakar mulut! haaaa... deno tak pernah makan tapi itulah kegemaran abah deno sejak dia zaman budak-budak!

abah deno lain sikit, kalau satu hari tak makan cili.. mesti abah demam dan sakit-sakit badan.. jadi memang kat rumah selalu ada cili api untuk abah

abah boleh ratah cili macam tu je, naik gerun deno nengoknya.. tapi abah makan cili macam makan biskut! kaklong deno pun macam tu... erk.. pedasnya!

nasi goreng versi abah

 

biasanya orang suka makan cili dengan kicap tapi abah suka makan macam tu je.. kalau makan kat kedai pun abah minta cili api 20biji.. 

deno pernah cuba nasi goreng abah ni tapi tak tahan.. semulut je sebab tersangat pedas.. terbakar... fuuuu ~



p/s: tadi berbuka makan nasi goreng, sup tulang dan keropok :)



3 comments:

  1. sedap lah ! arr..terliur lak.sme la kita..ayah sy pun msk nsi gorng pedas2.smpai sy pun terikut2.bila kawn mkn mskn sy.mmg berapi rh mulut dorng smpai x leh nk mkn..hahaa.

    ReplyDelete