Dah Lama Tak Buat - Dayang Deno

30.11.12

Dah Lama Tak Buat


Selamat tengahari semua :)

Tadi deno tengok satu rancangan...ada la budak-budak duk main tali skipping...

tetiba rasa rindu nak main.. zaman budak pernah main.. tapi pakai getah tu je la... kumpul getah yang warna oren yang buat ikat lauk tu... then sambung, ikat-ikat jadikan tali... seronok kan dulu-dulu main macam-macam gaya... lompat-lompat... main ramai-ramai pun best siap ada group lagi...



kalau lompat sambil nyanyi..

"rumah terbakar panggil bomba... bomba datang berlumba-lumba..." 

hihik.. dulu bila balik mengaji je main dengan kawan-kawan sekampung.. sempat la deno main sebelum sakit... masuk umur 10 tahun dah sakit tak boleh main dah.. lompat pun tak boleh... takpe la, sekurang-kurangnya pernah main kan.. hehe




p/s: dah lama tak lompat-lompat ni....


3 comments:

  1. wah pakai getah :D
    ingat lagi sbelum nk gi tuisyen ada budak2 main tali skiping pakai getah :D

    ReplyDelete