My Mask.. My Hero - Dayang Deno

25.12.12

My Mask.. My Hero


wearing mask
* ...wearing mask is good for me  

 

Mask atau dalam bahasa melayunya "topeng muka" telah menjadi hero deno.. hehe.. kenapa?

sejak musim hujan ni, ramai betul pesakit dalam rumah.. ada yang selesema, batuk, demam... deno pula alhamdulillah sihat.. :)

tapi.. bila ada SLE ni kan.. tahu-tahu je la antibodi badan deno lemah, jadi terpaksa la pakai mask dalam rumah.. jadi dengan memakai mask dapat melindungi deno daripada jangkitan-jangkitan virus yang tidak diundang.. dua bulan lepas deno batuk 3 minggu tu sebab berjangkit dengan kawan la..

jadi bak kata pepatah.."sediakan payung sebelum hujan".. 



p/s: deno buat CAPD pakai mask.. dressing pakai mask.. jadi setiap hari pun pakai mask.. pendek kata mask dan deno adalah kawan baik.. hehe :)

12 comments:

  1. xpe deno.. sediakan penutup sebelum berjangkit..take care ok

    ReplyDelete
  2. Berjaga sebelum terkena..bagus tu dear..Always take care..

    ReplyDelete
  3. wah...lepas ni deno dah boleh jadi superhero wanita kat Malaysia..hehehe. nanti kalau saya ditimpa kesusahan, saya panggil deno tau. tapi kena datang tau. nanti saya tak ada penyelamat..

    ReplyDelete
  4. Azzah tak suka pkai mask,rasa mcm tak leh bernafas..

    ReplyDelete
  5. Bagus la tu deno. Siapa lagi nak jaga diri kita lain dari diri kita sendiri kan?

    ReplyDelete
  6. jom pakai mask lindungi diri hee :D

    ReplyDelete
  7. sampaikan terima kasih akak untuk mask deno tu ye..heheh

    ReplyDelete
  8. takpe lah bertopeng dalam rumah janji sihat kan...:)

    ReplyDelete
  9. JR paling tak suka pakai mask...rasa lemas!!

    ReplyDelete
  10. Masa dlu nani tlg arwah mak tok dressing kena pakai mask ni. Wajib!

    ReplyDelete
  11. comelnyer mask! colorful gitu.. pinjam 1 boleh? :D
    #kak Deno jaga diri baik2 tau ;)

    ReplyDelete