My Recormon - Dayang Deno

23.1.13

My Recormon


Petang tadi deno ke hospital.. *hospital lagi?

ke hospital sebab nak ambil ubat recormon ni...



ubat ni ambil di hospital.. sampai rumah simpan dalam peti sebab recormon perlu tempat yang sejuk^^

sebenarnya deno perlu cucuk ubat recormon ni untuk hormon meningkatkan sel darah merah.. HB (hemoglobin) iaitu sel darah merah deno sangat rendah.. sekarang pun HB deno masih rendah.. baru-baru ni ke hospital HB deno hanya 9..  

sejak tahun 2001 sampai sekarang still amik ubat ni sebab HB selalu rendah.. pernah HB deno tinggal 5 terus kena masuk darah ikut line.. kalau HB terlalu rendah biasanya deno akan semput, badan jadi lemah, muka pun pucat.. sebab tu perlu cucuk ubat ni..


setiap minggu kena cucuk recormon ^_^



p/s: sakit? tak la.. sakit sikit je.. hihi ^^


19 comments:

  1. Be strong girl..~ I know you are.

    ReplyDelete
  2. kuatkn smgt ye my friend. allah sllu ade dgn deno.

    ReplyDelete
  3. salam ziarah..

    ya Allah... knp bole jadi mcm tu? bykkan amik makanan yg leh bekalkn pembentukan darah.

    be strong...

    ReplyDelete
  4. Mesti sakit kena cucuk :(
    Kesian akak !

    ReplyDelete
  5. Hihihi... Kalo tiap hari kena cucuk, mahunya tak sakit! Be strong!

    ReplyDelete
  6. hehe comel je budak nii.. kuat semangat ye :)

    ReplyDelete
  7. deno pun ada semput juga?? senasib dengan saya.. deno jaga kesihatan tu baik2 tau.. jangan skip2 makan ubat

    ReplyDelete
  8. moga deno tabah..mulut je ckp sakit sikit tapi dalam hati,deno je tau kan?

    ReplyDelete
  9. kesianye.. msti skit.. ><..

    p/s: cntik blog baru.. :D

    ReplyDelete
  10. Stay strong akk~ ^^

    ReplyDelete
  11. oo..kalau hb rendah sangt kena cucuk ni ye?/akak pun hb rendah.tapi tak la rendah sangt pun..paling rendah 10.masa lepas pantang hari tu..

    ReplyDelete
  12. deno kena kuat k....alah..sakit sikit jer kan...

    ReplyDelete
  13. setiap minggu yer Deno...fuhh kagum dengan ketabahan Deno...:)

    ReplyDelete
  14. Hanya mereka yg tabah spt Deno diberi dugaan sebesar itu. Semoga akan ada penyelesaiannya nanti, amin...

    ReplyDelete
  15. NAL tahu deno seorang yang kuat..

    ReplyDelete
  16. biaslah tu dugaan.msti dh imun bab kena cucuk2 nie kan?samalah kita..:)

    ReplyDelete
  17. kuatnya deno.. saya nih tengok jarum pun dah takut.. ni plak nak kena cucuk tiap2 minggu.. adehh

    ReplyDelete