Kulit Wajah - Dayang Deno

28.2.13

Kulit Wajah

Pencuci muka vs pemutih muka


mana lebih penting, pencuci muka atau pemutih muka?

deno mula menggunakan pencuci muka hanya untuk membersih wajah dari segala kotoran dan debu yang melekat pada kulit wajah.. tak pernah terlintas di fikiran nak guna produk cerahkan kulit wajah, lebih-lebih lagi ada sesetengah produk cerahkan wajah ni ada side effect yang tak baik!

bagi yang nak guna produk mencerahkan kulit wajah, perlu berhati-hati dalam pemilihannya kerana :

*kulit wajah boleh jadi menggelupas
*kulit wajah menjadi semakin menipis
*tona kulit wajah jadi tak sekata
*kulit wajah menjadi gatal

jadi, berhati-hati ya... ^^




p/s: suka warna kulit wajah semulajadi :)


14 comments:

  1. Memang banyak kesan sampingan yang tak baik kalau guna pemutih muka..

    ReplyDelete
  2. buat masa ni FD takde masalah bila guna krim pencerah :)

    ReplyDelete
  3. guna pencuci muka sudah...x payah nak putih sangat..muka putih leher gelap x de makna jugak kan :D

    ReplyDelete
  4. hehe bg akak rasanye xperlu kot pencerah, kang jd tepung gomak lak, buang jrwt itu perlu :D

    ReplyDelete
  5. mcm PM ni susah nak cari produk yg sesuai dgn kulit muka...huhu

    ReplyDelete
  6. dulu zman tok kaduk akak pnh gak guna.. hihii tp ms tu, guna sbb nak ilangkan jerawat

    ReplyDelete
  7. suka pencuci muka, bila dah basuh muka rasa lega sangat..=D

    ReplyDelete
  8. Pembersih je kot..Pencerah ni kadang2 bahaya..ada agen penghakis kan.

    ReplyDelete
  9. Cuci muka dan serikan muka dengan wuduk ...

    ReplyDelete
  10. bila muka dah dicuci...baru berseri...takat putih tapi cam manyat buat papa deno...he3

    ReplyDelete
  11. yup! setuju deno..yg penting kena bersih.dlu..muka..

    ReplyDelete
  12. mmg kdg2 pemutih muka mncacatkan muka..hoho

    ReplyDelete
  13. mmg pmutih muka kdg2 leh mncacatkn muke klo x pndai pilih..=)

    ReplyDelete