Persepsi Salah - Dayang Deno

6.3.13

Persepsi Salah


Ada sesetengah orang berfikir...

kalau berbadan besar atau gemuk, mesti memakai pakaian yang kecil supaya bentuk badan tak nampak besar...deno pula berpendapat, persepsi tu salah kerana kalau berbadan besar, pakai pula baju kecil, ketat dan menampakkan susuk badan.. makin terserlah bentuk badan yang besar..

sebenarnya ada cara yang betul...  sebagai contoh boleh memilih pakaian yang agak gelap, pakaian yang bergaris vertical (garis menegak) pakaian bercorak yang kecil, pakaian yang sedikit longgar atau boleh menggunakan jaket atau blazers

percayalah diri untuk berfesyen, selagi ianya tak salah menurut agama kita, agama islam :)



p/s: sekadar pendapat... ^_^


11 comments:

  1. mmg btol, baju gelap kasi nmpk kecik tp stu ler mslh, baju gelap resap haba, mmg berpeluh la kalau org berisi pkai mase tgh hari, hehe

    ReplyDelete
  2. Betul tu, kdg2 silap bungkus badan dah nampak macam hantu bungkus pulak....

    ReplyDelete
  3. Hehe. If badan besau pakai baju kecik sgt xok.. Kdg isteri2 org pun ramai pakai pakaian mcm tu. tertanya jgk sama ada suami dorang x tegur ke. Emm.. Xdpt nk komen lebih bab tu.

    ReplyDelete
  4. Betul2 ^_^ Ada yang betul, kita ikut :D hee

    ReplyDelete
  5. saya setuju dengan deno. pada saya kalo berbadan besar adalah lebih manis berpakaian longgar kerana tidak menampakkan susuk badan yg agak berisi tu.

    ReplyDelete
  6. yup betul tu..klo paki ketat lagi nmpk lemk2nyer..hehe

    ReplyDelete
  7. selalunye yang kalau yg gemuk tu pakai baju yang berjalur ke bawah baru nampak kurus... macam papa lak, pakai ape ape je tetap nampak macam aaron aziz... hahahaha

    ReplyDelete
  8. betull betul betul~ setuju sgt dgn pendapat deno...

    ReplyDelete
  9. betul tu...sejak2 badan dah naik nie... almari penuh kaler hitam jer....he3

    ReplyDelete
  10. betul sgt tu deno. org besar baju kecik. ermm, mcm2 tu..

    ReplyDelete