Buang Minyak Pada Telur - Dayang Deno

23.5.13

Buang Minyak Pada Telur

Minyak kat telur?

Biasanya kan, kalau makan kat luar la jadi macam ni... kalau order telur dadar kan, mesti minyak banyak. Berkilat-kilat telur tu..

Jadi, deno buat macam ni...

1. Sampai je telur.. mesti banyak minyak kat  telur tu...


2. Terus letak tisu atas telur


3. Tekan dengan tapak tangan bagi minyak serap dalam tisu... banyak juga guna tisu , sampai dah kurang minyak bahagian atas.. kemudian buat bahagian bawah pula


4. Telur dadar pun dah berkurang minyaknya.. walaupun tak hilang 100%, boleh la kan daripada banyak sangat minyak tu... ^^



p/s: kat restoran je jadi berminyak macam tu, kalau kat rumah tak ada pun minyak macma tu pada telur dadar ^_^



6 comments:

  1. kita tak suka minyak2 segala..lagi2 telur..huhu.. masak telur guna pan yg xmelkat tu..tak payah guna minyak..hooray..hehe

    ReplyDelete
  2. a'akan baru perasaan. hana pakai makan je.huh lepas ni nak buat macam tu lah

    ReplyDelete
  3. dorang guna minyak banyak agar telur dadar tu rangup

    ReplyDelete
  4. saya malulah mahu buat macam tu..apapun, kena cuba juga.. hihi.. thanks akak..

    ReplyDelete
  5. aah kan . kat restoran telur dadar dia selalu berminyak . nice tip ^.~

    ReplyDelete