Cerita Tentang Ubat - Dayang Deno

26.5.13

Cerita Tentang Ubat

Susah tak makan ubat?


Pengalaman deno yang selalu "menginap" di wad, macam-macam ragam pesakit nak telan ubat.. ada pesakit yang berkali-kali disuruh makan ubat tapi takut nak makan ubat.. jawapan paling femes takut terlekat

Macam deno pula, tak kisah ubat besar mana pun deno senang telan ubat,  deno tahu dalam rongga leher kita ni ada satu proses dipanggil "peristalsis". Jadi bila kita nak telan tu,memang semulajadi ia akan terus masuk ke dalam perut.


Tapi satu je deno susah sikit pasal ubat. Tak tahu kenapa, kalau pil senang sangat deno telan tapi bila dapat ubat cecair, susah betul deno nak telan cecair tu, kadang-kadang sampai muntah.. ish3 :p


p/s: deno senang telan ubat pil tapi susah nak telan ubat cecair.. anda pula macma mana?



8 comments:

  1. kite dua dua boleh,cume klo yg jenis pil tu kite tak boleh telan pil yg besar sikit..klo pil yg kecik senang...hihihi

    ReplyDelete
  2. kite dua dua boleh,cume klo yg jenis pil tu kite tak boleh telan pil yg besar sikit..klo pil yg kecik senang...hihihi

    ReplyDelete
  3. hhaha..mjur boleh mkn ubat cume liat aje nk mkn sbb mls :p

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah dua2 senang , hihi..tp adk pompuan yg umo da 20 thun tu pun ssah btol nk mkn pil..klau ubat cair laju je dia..huhuu

    ReplyDelete
  5. cecair mmg ssh skit nak tlan..huhu

    ReplyDelete
  6. kalau hari2 kena telan ubat, sape yang tak mual kan

    ReplyDelete
  7. lebih suka ubt cecair dr pil sbb susah nak telan kalo ubt pil

    ReplyDelete
  8. lagi suke pil , tapi cecair pon telan je

    ReplyDelete