Melompat Kuatkan Tulang! - Dayang Deno

18.6.13

Melompat Kuatkan Tulang!


Suka melompat tak?

Kalau ya bagus! Sebenarnya melompat ni bagus untuk menolong kekuatan tulang! Kalau takde tali pun, lompat macam biasa pun boleh :)

Kenapa melompat boleh kuatkan tulang? Kan kita masa melompat tu, tubuh kita turn dan naik kan.. haaaa...masa kita melompat tu la dapat beri impak dan merangsang kekuatan tulang kita.. jom melompat!


p/s: pastikan melompat di permukaan yang rata.. jangan melompat-lompat tempat bahaya pula, tak pasal-pasal jatuh ... ^_^


12 comments:

  1. iha takleh melompat la, huwaa.. ada sesiapa yg boleh lambungkan iha tak? :p

    ReplyDelete
  2. tapi saya tak boleh kak deno... pernah patah kaki. melompat karang tak seas membengkak patah kaki balik... :(

    ReplyDelete
  3. saya tag kamu

    http://bondaqalish.blogspot.com/2013/06/give-away-by-aqma-craft.html

    ReplyDelete
  4. takut sekali lompat, jejak bumi balik, semua tulang berkecai. hehe .
    da besar ni malu la nak lompat lompat hehe :D

    ReplyDelete
  5. Lepas tahu info ni, tak nak dah larang anak2 saya melompat sana sini... hihihi

    ReplyDelete
  6. dah la tempat tak rata,jatuh plak tu,pastu tak pasal2 bulih sakit,hikkkk.....kita dah lama tak melompat-lompat sambil ambik gambar,tade geng! haha

    ReplyDelete
  7. ank sy x pndai nk lompat.. dh besar baru ajar dia lompat... hehe..

    ReplyDelete
  8. jom melompat...sampai retak lantai..heheh

    ReplyDelete
  9. lompat boleh bg jadi tngii~~ hehe
    btw baru taw melompat bleh kuat kan tulang kita

    ReplyDelete
  10. jom2...kita melompat dgn lebih tinggi......

    ReplyDelete
  11. wahhh.. betol ke?
    saya suke melompat walaupun kat tangge rendah je

    ReplyDelete