My Extreme Animal Phobia! - Dayang Deno

28.6.13

My Extreme Animal Phobia!

Sekarang deno sedang menonton satu rancangan di CH 556 Animal Planet


Rancangan ni tentang terapi untuk orang yang ada fobia yang terlampau teruk pada sesetengah haiwan dan serangga. Mereka akan jaid gelisah, sesak nafas, jantung berdegup laju, menangis dan ada sampai rasa nak mati bila melihat haiwan atau serangga tu.

Paling teruk, walaupun hanya melihat gambar mereka dah menangis dan terasa seperti nak mati.. Jadi melalui seorang doktor, mereka akan melalui terapi yang membuat mereka berdepan dengan fobia mereka tu!Kadang2 rasa kelakar juga ada orang yang fobia pada serangga macam ulat gonggok dan semut sehingga menjerit dan menangis teruk.. tapi tak boleh nak kata juga kan sebab setiap individu berbeza kan?

Emmm... korang ada fobia dengan haiwan atau serangga?


p/s: deno takut katak! eiii lembik dan berair...! tapi tak la sampai sesak nafas dan menangis.. menjerit je kot, hehe  :p



4 comments:

  1. animal fobia bukan suka2..rasa susah nak cakap..hehe..akak takut ular..
    tengok gambar pun tak boleh..haha..

    ReplyDelete
  2. Lissa fobia dengan ular. ! tengok gambar pun geli-geleman seluruh badan. =="

    ReplyDelete
  3. sy paling takut ngan ular...mmg tak la nak ambk gambar ngan ular mcm dalam pic kak deno tue:)

    ReplyDelete
  4. eee...... geli.... terutama yg licin2 tu....

    ReplyDelete