Nanas Sejuk - Dayang Deno

28.6.13

Nanas Sejuk

nanas + gula
*letak dalam peti 4-5 jam

Bila gula lama-lama dengan nanas tu, gula bercampur dengan air nanas, gula pun jadi cair..  Dah jadi macam karamel ..

Abah biasa buat letak dalam satu tupperware dan masukkan dalam peti.. Bila nak makan ambil je dalam peti, makan sejuk2 memang best! ^_^


p/s: nanas dari pokok yang abah tanam :)


7 comments:

  1. mak Sop ada juga buat dulu
    mmg best bila air gula tu dah cair..
    masam2 manis.. :)

    ReplyDelete
  2. Tak penah buat gini pun...so, nnti jadik manis la nenas tu ya.

    Rasa best je boleh makan buah hasil tanaman sendiri kan..

    ReplyDelete
  3. wahh , sedapnya begitu terasa di tekak nie haa , huhu..mesti manis2 molek je nenas tu..

    ReplyDelete
  4. wahh , sedapnya begitu terasa di tekak nie haa , huhu..mesti manis2 molek je nenas tu..

    ReplyDelete
  5. sedap tu deno....mkn pulak sejuk2.....

    ReplyDelete