Ikut Hati Malas - Dayang Deno

11.7.13

Ikut Hati Malas


Terbaca di surat khabar Utusan.. Ramai belia di negara kita mengambil steroid untuk tampil menarik dan berotot!

Erk.. tak waras ke apa la diaorang ambil steroid? "Kerja gila" ambil steroid semata-mata nak nampak menarik sedangkan kesannya sangat berbahaya... Ianya berisiko boleh mendapat serangan jantung, rosak hati dan darah tinggi..

Macam deno, yang dah ambil steroid (prednisolone) sejak ada SLE, ikut hati malas nak makan ubat tu sebab banyak kesan buruk tapi disebabkan ianya ubat wajib untuk pesakit SLE. amik je la.. Kalau tak amik ubat tu, deno sakit jadi demam panas, satu badan sakit-sakit.. paling tak tahan semua sendi sakit, bangun pagi lagi la seksa .. tak boleh tinggal ubat steroid.. sabar je la :p *setiap pesakit SLE amik ubat ni 

*deno yang sakit ni pun malas nak makan steroid, diaorang yang sihat sengaja cari pasal pulak.. memang tak sayang badan


p/s: mula-mula sakit deno amik steroid 60mg.. alhamdulillah sekarang dos steroid deno hanya 5mg :)



12 comments:

  1. Diorang yg sihat yg ambil ni, x tahu bersyukur nikmat kesihatan ... :(

    ReplyDelete
  2. nak cepat dapat badan berotot macam tu lah...kalau g gym dan makan protein memang ambik masa tapi perlu kesabaran

    ReplyDelete
  3. Dik cuba cari supplement yg natural supplement bkn jnis ubat atau vitamin... Mgkin boleh mmbntu... Cntoh mcm mknn sunnah ke.. Skdr pndgn...

    ReplyDelete
  4. mmg bahaya kalo disalahgunakan ubt ni kan deno..kalo btl2 perlu barulah boleh di ambil..

    ReplyDelete
  5. dah mkn chat dah deno..alhamdulillah..

    ReplyDelete
  6. gara-gara nak nampak ''hot'' errkk

    ReplyDelete
  7. sabar eh kak deno :) Tuhan dah bagi kesihatan nak ambil steroid lagi , :(

    ReplyDelete
  8. Memang cari penyakit namanya tu.

    ReplyDelete
  9. tak sakit cari penyakit...... dah sakit nanti baru nak menyesal...

    ReplyDelete
  10. Tak habes2 cari penyakit .. Heish..

    ReplyDelete