Ramadhan Di Hospital - Dayang Deno

11.7.13

Ramadhan Di Hospital

Kenangan itu indah...

Tak kira macam mana kenangan itu... bagi deno ianya indah kerana banyak hikmahnya..


First time dapat SLE, deno di Institut Pediatrik HKL.. 4 bulan di hospital memang kenangan yang tak dapat dilupakan.. pelbagai rawatan dilalui.. 

Pengalaman menyambut Ramadhan di hospital ketika berumur 10 tahun.. menangis-nangis nak puasa tapi tak dibenarkan kerana keadaan deno yang sakit teruk masa tu...

Setiap hari bersama ubat berpuluh-puluh biji dan ujian darah, badan yang tiada tenaga, hari2 didukung abah, dimandikan oleh ma.. kenangan ramadhan yang sangat menusuk dalam hati dan tak mungkin dilupakan.. 


p/s: deno mendapat rawatan di Institut Pediatrik HKL selama 8 tahun.. selepas tahun 2007, deno transfer ke HSNZ, Kuala Terengganu sehingga sekarang.. rindu nurse dan dktor di sana.. :')



26 comments:

  1. Sedihnya... Moga deno cepat sembuh ea... :-(

    ReplyDelete
  2. Kenangan itu sebenarnya yang mematangkan dan menguatkan diri kita kan :)

    Salam Ramadhan Deno

    ReplyDelete
  3. kadang2 org rasa tak bersyukur kan bila dikurniakan kesihatan yang baik? hmm, naz pose ni pn tak berapa sihat. harap deno sihat ye sepanjang Ramadhan kali ni :)

    ReplyDelete
  4. syahdu kan.... aritu, doc kata kena puasa di hospital. sbb ada complication. syukur... masih ada rezeki berpuasa di rumah bersama keluarga.

    umur 11 tahun memang kecil lagi... mesti keluarga pun sedih masa tu

    ReplyDelete
  5. :') smga Deno terus tabah! salam ramadhan =) salm bazaar..hek2.... :D

    ReplyDelete
  6. mg deno lebih sihat sekarang n akan datang,

    ReplyDelete
  7. Moga diberikan kesihatan sepanjang bulan puasa nih ^^ Sepupu saya ada SLE jugak . :)

    ReplyDelete
  8. salam pg..hope deno sihat2 selalu..

    ReplyDelete
  9. selamat berpuasa dan menyambut ramadhan:-)

    ReplyDelete
  10. hmm 4bulan?? lama tu, sy 10hri kat wad pun dah teramat bosan..Deno dlu tggl kt kL ke??

    ReplyDelete
  11. Deno dah fullyrecovrd frm SLE?

    ReplyDelete
  12. As salam Deno,

    Tak terucap dek kata bila dgr Deno sakit SLE. Saya cuma mampu doakan agar Deno sentiasa tabah hadapi penyakit tu. Semoga Allah berikan nikmat pahala buat Deno ya

    ReplyDelete
  13. syukur sekarang lebih baik daripada dulu..selamat berpuasa Deno ^_^

    ReplyDelete
  14. HARAP TAHUN NI AWAK TAK BERPUASA DI WAD LAGI..

    ReplyDelete
  15. sis memang seorg yg tabah..sy kagum ngn sis :')

    ReplyDelete
  16. mesti kak deno tak boleh lupa pengalaman ini :)

    ReplyDelete
  17. kenangan itu buat kita kuat.. sebab lepas itu kita akan lebih sabar :)
    lama dah tak masuk HKL..hehe

    ReplyDelete
  18. kenangan lama itu penguat semangat kan deno.....

    ReplyDelete
  19. Kenangan pahit tulah sebenarnya paling manis... ehh?
    Semoga akak cepat sembuh ya..:)

    ReplyDelete