Cara Nak Hilangkan Pedas Selepas Makan Makanan Pedas *Cara2 - Dayang Deno

24.8.13

Cara Nak Hilangkan Pedas Selepas Makan Makanan Pedas *Cara2


Selepas entri INI..

Cara lain untuk hilangkan pedas selepas makan makanan pedas ialah dengan minum susu.. Cara ini pun cepat berkesan!

Boleh cuba..Selesai makan, minum susu. Jadi kalau rasa2 nak makan pedas yang melampau tu boleh cuba minum susu selain cara INI. Tak la korang kejap2 minum air , kejap2 minum air.. Nanti makanan tak habis, kenyang dengan air je ...


p/s: deno biasa minum air panas berasap selepas makan pedas.. memang perghh...


13 comments:

  1. orang cakap lebih elok makan yogurt kalau nak hilangkan pedas :)

    ReplyDelete
  2. betul dh tu deno..
    tp shark ni x gemor susu..
    so biarkn je pedas..
    hehe..

    ReplyDelete
  3. sy mmg jnis x mkn pedas. kalo pedas sikit2, leh gi tahan. kalo dah kepedasan, mmg sekejap2 teguk air. btw, nice entry, thanks sharing :)

    ReplyDelete
  4. Boleh cuba ni..kitorg pun suka mkn pedas2..

    p/s: teringat pula masa first abah deno pegang irfan, dia tiarapkan irfan atas lengan kanan dia..macam main besi kat gym tu (mode rindu la ni)

    ReplyDelete
  5. good sharing...biasanya akak kurang makan pedas yang melampau dan minum air suam jer selepas makan makanan pedas.........

    ReplyDelete
  6. haha..betul. chot pun kalo pedas tak menahan tu..minum air suam. kalo tak de...kemam kejap nasik panas...kalau takde...makan gula...
    Tapi makan pedas mmg sedap.kalau tak tak selera jadinya..

    ReplyDelete
  7. x larat woo lpas kena cabai layan kopi o...


    nayeee.

    ReplyDelete
  8. memang bagus tips ni. azwa kalau pedas, memang telan air suam je berkali2.. last2 kenyang air je..haha. xD

    ReplyDelete
  9. terliuq tengok nasi goreng deno T.T

    jemput baca blog saya :)
    www.biskutcicahkopi.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Kalau suka makan pedas dah sampai 2 pinggan sapu, serba salah nak minum susu lagi... huhu

    Selain minum susu, sapu gula pasir tu seluruh mulut pun jadi. sekali makan gula @ gula-gula. Memang comot lah. Tapi berkesan ;)

    ReplyDelete