Jerebu

Diriku Bukan Alien Untuk Dijeling Dan Ditenung

August 06, 2013,28 Comments


Sejak mula deno sakit..

Memang deno pakai mask kalau jalan-jalan ke tempat ramai orang.. tak kira ke mana-mana, kalau tempat tu ramai orang mesti deno pakai sebab deno mudah terkena jangkitan kuman.

Kalau deno ke hospital melawat saudara sakit pun deno pakai mask. Ingat tak tahun lepas sampai nak kena operate kepala tu? Semuanya sebab jangkitan kuman dalam darah, sedangkan deno dah pakai mask.. Tapi, bila dah nak jadi, jadi juga kan.. Pakai mask ni sebagai perlindungan, bahaya kan, dengan cuaca jerebu, orang ramai yang macam-macam, boleh mendatangkan penyakit..

Bila pakai mask, perkara yang sering berlaku ialah dijeling dan ditenung orang sekeliling. Ingat deno alien ke? Pastu siap ada yang sindir2! Geram juga! Tapi buat tak layan je la.. borak2 dengan kakak sambil jalan2.. ^^


p/s: selepas sahur bertolak balik ke terengganu! hoyeah! ^_^



You Might Also Like

28 comments:

  1. hehe , sabar jelah . Memang pun , bila kita pakai mask mulalah orang pandang kita . Macam tak kena je

    ReplyDelete
  2. Pedulikan apa orang nak kata yang penting Deno buat utk kesihatan Deno

    ReplyDelete
  3. Peduli apa diorang buat,sabarya kak :')

    ReplyDelete
  4. Apalah masalah diorg ni. Pakai mask pun dorg nak jeling2.. Len kali akak jeling la diorg balik. balas dengan tajam gitu.. hehehe.. btw, cantik mask akak.. beli kat mana?

    ReplyDelete
  5. Biarkan orang , asalkan kesihatan kak deno terjaga , kan ?? Hee

    ReplyDelete
  6. tipikal org mmg macam tu., btw mask deno cntik hee..smoga slamat smpai t'ganu ye deno :D

    ReplyDelete
  7. Biasalah manusia, ada saja pandangan yang nak diberikan. Hiraukan mereka janji kesihatan kita terjaga :)

    Semoga selamat perjalanan pulang dan balik <3

    ReplyDelete
  8. jaga kesihatan..:)
    kte xpenah pakai mask kt luar..mcm sesak nafas

    ReplyDelete
  9. Sabr je ye..biasa la 2..pedulikn..

    ReplyDelete
  10. Peduli jer apa orang nak kata ,diaorang tahu apa .

    ReplyDelete
  11. nice.. :D

    btw. kalau ada kelapangan join my duit raya ni. memang nak bagi sangat duit raya. sehingga rm100 bleh dapat. :)

    klik ja link utk info. http://zulhilmitempoyak.blogspot.com/2013/07/nak-bagi-duit-raya.html

    ReplyDelete
  12. salam deno,biarlah dik orang nak kata ape..janji kita jaga kesihatan kita,selamat hari raya deno..jaga pemakanan,jaga makan,kot terlebih suda nanti. :)

    ReplyDelete
  13. pedulikan apa diorang ckp ye ;) yang penting jaga kesihatan, nak raya nii ^^

    ReplyDelete
  14. Mulut orang ni Deno bukan boleh layan..
    Yg penting Deno sihat ye :D

    ReplyDelete
  15. biaselah tu.org kite ni bkn bleh tgk org lain lebih sikit...sabar & wat xtau jer..

    ReplyDelete
  16. ADA KE ORAMH DUK SINDIR-SINDIR? KESIAN DENO..

    ReplyDelete
  17. abaikan jer apa mrk nak cakap . plg tidak deno dpt amik pahala mrk ... heheheee

    ReplyDelete
  18. suke2 hati je nk chop org mcm 2...bagi sebijik kat dia

    ReplyDelete
  19. tengok macam tak penah nampak kan ? hehe..sabar saja la :)

    ReplyDelete
  20. Laa . Orang pakai mask pon nak pelik ? Nampak sangat jakun . Ekekek .

    #tu la . sekarang ni banyak jangkitan drpda orang . pastu terkena kat kita pulak ..

    ReplyDelete
  21. Pedulikan apa orang nak kata, asalkan kesihatan kita terjaga. Sabar ye Deno :)

    ReplyDelete
  22. tak biasa nampak orang pakai mask tu yg jeling-jeling...huhu..

    ReplyDelete
  23. dorang jeles tuh Deno sebab dorang takde mask macam Deno tuh...;)

    ReplyDelete
  24. Tak apa deno... banyak pahala bersabar tu.

    ReplyDelete
  25. deno. mana deno dapat topeng tu? saya rasa macam nak lah. sebab saya biasa naik motor, terdedah dengan habuk-habuk ni.

    deno, abaikan je orang-orang yang mengata tu. biasalah, mulut manusia ni macam tempayan, tak boleh ditutup.

    ReplyDelete
  26. tak patut dorang buat macam tu.
    jangan hiraukan dorg k :)

    ReplyDelete
  27. jangan pedulikan apa yang dorang buat :)

    ReplyDelete