Kelebihan Minum Air Putih Selepas Bangun Pagi #1 - Dayang Deno

28.8.13

Kelebihan Minum Air Putih Selepas Bangun Pagi #1


Selepas kita bangun tidur, perut kita dah kosong kan,, Semua makanan dah dicernakan..

Jadi, memang sangat baik setelah kita bangun tidur, terus minum air putih (air suam/air kosong) sebab ia membantu membersihkan perut dan buat usus lebih mudah nak serap nutrisi makanan yang akan masuk berikutnya...

Jadikan minum air kosong sebagai amalan ya!^^



20 comments:

  1. iye..mun pun nak buat mcm ni la..

    ReplyDelete
  2. penah dengar nie hehe thanks share :D

    ReplyDelete
  3. akak selalu minum bila bangun...dah letak link blog deno..

    ReplyDelete
  4. la ni selalu amalkan gak sbb bila bgn kite dihidrate kan so perlukan air bnyk2 hee

    ReplyDelete
  5. yup!
    air suam minum lpas bgn boleh jdi awet muda :)

    ReplyDelete
  6. betul tu ape kate deno . tira tiap hari minum air kosong . jarang dah nak minum air manis .

    ReplyDelete
  7. Akak memang bangun pagi akan minum air suam dulu sebelum yang lain :D

    ReplyDelete
  8. Akak memang bangun pagi akan minum air suam dulu sebelum yang lain :D

    ReplyDelete
  9. dah selalu baca..tp jrg sgt bleh buat :(

    ReplyDelete
  10. Wuahh, mmg bagus. dulu selalu gak minum lepas bangun sekarang ni dah jarang. kena jadikan amalan balik ni. hihik. Dah guna domain sendirii. :D

    ReplyDelete
  11. betul tu....bangun je tidur terus minum air segelas...

    ReplyDelete
  12. NAMPAKNYA KENA DIAMALKAN NI..

    ReplyDelete
  13. nice sharing! tpi lia sbrape minat nge air masak. lol

    ReplyDelete
  14. amalkan bersama sesudu madu ...

    ReplyDelete
  15. Nice share..memang bagus diamalkan setiap hari

    ReplyDelete
  16. hari2 org wat cmnih,salah satu petua awet muda jugak!

    ReplyDelete
  17. pagi-pagi x gosok gigi....emak marah lah...pengotor.... ; '(

    ReplyDelete